Iemand

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Iemand

Berichtdoor Bryan*75 op 31 jan 2015 18:55

@ erna ja dadizele vind ik ook teleurstellen alleen palmen die ik al heb. In Adinkerke heel soms maar de kwaliteit is meestal iets anders :)
Ook vind ik dat je planten moet kweken omdat je ze graag ziet en niet omdat je er keihard geld uit te slaan. Het blijft een passie toch. Mss moeten we gardenpalms overtuigen een zaak te starten in het west vlaamse :)). I would like it, al ot!!!
Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor erna op 31 jan 2015 19:44

Bryan*75 schreef:Ja idd xp. Het is me nogal een heel eind :). Ik zou het geld moeten hebben ik start zo een plantenzaak op maarja. Het groeit nu niet aan de "palmbomen". Ik heb al redelijk wat besteld maar enkel online. Is het geen idee en bus in te lassen. Ik vermoed dat er meer mensen langs deze kant wonen zoals ik en erna :).

Grtz Bryan

Klopt, ook in Koekelare, Ieper, Oostkamp, Brugge, en ik zal er nog vergeten... zitten exotenliefhebbers !

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor palmboomgeert op 31 jan 2015 20:50

Degroplant heeft ook nogal wat palmbomen staan, dit is op 1km van FCplants richting Roeselare centrum.

Het is wel een hele tijd geleden dat ik er nog binnen ben geweest, maar er staan toch nog altijd grote palmbomen zichtbaar vanop straat.

Belleplant heeft ook wel het één en ander, zit op grote baan richting Knokke/sluis in maldegem.

Maar voor de specialere palmen zou ik in west vlaanderen ook niet direct nog iets weten.

mvg Geert.
palmboomgeert

49 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 01 feb 2015 13:10

palmboomgeert schreef:Degroplant heeft ook nogal wat palmbomen staan, dit is op 1km van FCplants richting Roeselare centrum.

Het is wel een hele tijd geleden dat ik er nog binnen ben geweest, maar er staan toch nog altijd grote palmbomen zichtbaar vanop straat.

Belleplant heeft ook wel het één en ander, zit op grote baan richting Knokke/sluis in maldegem.

Maar voor de specialere palmen zou ik in west vlaanderen ook niet direct nog iets weten.

mvg Geert.

Tnx geert :).

Gaan we zeker een bekijken ik zoek namelijk in het bijzonder een Sabal Mexicana(Texana).
Ik heb er maar een zaailing van de 100tal ik zelf gezaaid heb. Geen gemakkelijk baasj.

Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor erna op 01 feb 2015 14:53

Hier staat een Sabal Mexicana in de volle grond geplant ( zaailing, met 3 sprieten) enkele jaren geleden. Is sinds vorig jaar goed aan de groei. Wel beschermd in de winter.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 01 feb 2015 15:03

Miss kunnen we carpolen met enkele west vlamingen naar gardenpalms. Dan is de dieselprijs behoorlijk voordelig. Ik heb wel ervaring met zo'n ritten van bijna 4h enkele rit. Want eerlijkgezegd gardenpalms is voor ons miss belachelijk ver. Maar ik zou het wel eens willen zien.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor draco op 01 feb 2015 15:09

Petrivo is dacht ik niet genoemd, Ik was er voor het laatst een kwart eeuw geleden. Met het huidige assortiment ben ik niet op de hoogte. We zijn verwend gemaakt met een uitgebreid assortiment makkelijk verkrijgbare palmen. Rhapis excelsa bijvoorbeeld was decennia terug een grote zeldzaamheid en zeer gezocht. Nu vinden we deze alweer bijna banaal. De eerste Cerifera's bij Xotus als zaailing was een sensatie enz.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 01 feb 2015 16:11

erna schreef:Hier staat een Sabal Mexicana in de volle grond geplant ( zaailing, met 3 sprieten) enkele jaren geleden. Is sinds vorig jaar goed aan de groei. Wel beschermd in de winter.

groetjes, Erna

Nice :), Die van mij heeft nu ongeveer 5 sprieten 25 a 30cm hoog ongeveer maar staat nog wel binnen.
Op een heel lichte plaats natuurlijk maar had graag en groter formaat gehad :)).

Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 01 feb 2015 16:13

Thunderfold schreef:Miss kunnen we carpolen met enkele west vlamingen naar gardenpalms. Dan is de dieselprijs behoorlijk voordelig. Ik heb wel ervaring met zo'n ritten van bijna 4h enkele rit. Want eerlijkgezegd gardenpalms is voor ons miss belachelijk ver. Maar ik zou het wel eens willen zien.

Lijkt een goed idee :). Als er belangstelling voor is natuurlijk had het graag ook eens gezien en veel gekocht natuurlijk. Grtz
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 feb 2015 01:18

Misschien een idee om met een aantal mensen samen een camionet/kleine vrachtwagen/busje met aanhanger ofzo te huren met genoeg zitplaatsen maar ook genoeg laadruimte voor aankopen van iedereen ? ;)
Daar wil ik zelf dan ook misschien wel bij meedoen dan. Hoe meer volk hoe goedkoper...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips