Hoe ous is mijn Trachycarpus Fontunei???

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Hoe ous is mijn Trachycarpus Fontunei???

Berichtdoor ick op 09 jun 2011 16:01

@ Luc,

Mijn Trachycarpus f. heeft niet altijd in dezelfde pot gestaan. Toen ik 'm kocht was het een zaailing die net was begonnen met gedeeld blad te maken. In de loop der jaren heb ik de palm steeds verpot tot een jaar of 5, 6 geleden. Toen heb ik een grote kuip getimmerd van ± 75 x 75 x 100 cm (lxbxh) en daar slijt -ie zijn leven nu in.
Tot ik 'm eindelijk in de volle grond zal kunnen zetten. Want ook al is de kuip best groot, deze begint uit elkaar te vallen en de wortels drukken de palm omhoog en de pot uit elkaar.
Ik ben benieuwd hoe de kluit eruit ziet.
Maar lang kan het wel...

groet, rick
ick

71 bedankjes

Re: Hoe ous is mijn Trachycarpus Fontunei???

Berichtdoor frank198383 op 20 mei 2012 01:00

let wel op met het aankopen van een Palmboom bij een plantenzaak zoals Copplemans

de mensen die er werken zijn of weekend/ vakantiekrachten, dus zij weten echt niet waar de boom en hoe deze boom gekweekt is.

Deze worden in grote aantallen gekocht en onder de vestigingen verdeeld.

2 weken terug ging ik kijken voor de phoenix canariensis en de verkoper hield vol dat deze allemaal uit de volle grond uit Nederland kwamen.
Als dat zo is, dan heeft coppelmans een goudmijn, maar het kaartje wat er aan hing stond op dat ze uit china waren...

als je dan vraagt of ze in de volle grond kunnen wordt gezegd, dat deze palm daar erg voor geschikt is.
NOU NIE DUS!!!!

Coppelmans heeft mooie palmen, wel aan de redelijke prijs, en je moet echt afwachten of ze het halen na de winter.

Ik adviseer ga naar een verkoper die echt verstand heeft van exoten en er veel aandacht aanbesteed.
En lees het forum
frank198383

1 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips