Mits het gewoon netjes gebeurt vind ik niks mis met het handelen of ruilen van zulke dieren, en wat nou wilde dieren,...het meeste wat je ziet op marktplats is nakweek van mensen hun eigen dieren volgens mij, dus hoe moet je die anders slijten aan anderen?
Als je dat netjes wilt doen sluit je je aan bij een vereniging en bied je ze daar te koop aan, maar marktplaats is een vel vreder en groter publiek natuurlijk.
Bovenaan staat dat je netjes voor de dierenzorgt, opsturen lijkt me niet zo'n goed idee natuurlijk in veel gevallen.
Dit is mijns inziens weer gewoon een actie van de zielige dierenbescherming die het houden van ALLE dieren (behalve honden, katten, konijnen, cavia's en goudvissen) wil verbieden,...
Ik ken liefhebbens genoeg die goed, erg goed voor hun dieren zorgen, er goed mee nakweken en zo a) een populatie in gevangenschap opbouwen waardoor wildvang van die soort oninteresant wordt en b) erg veel informatie te weten komen over die soort, die vervolgens weer in het beschermen van de soort gebruikt kan worden.
Dit is gewoon een probleem van de overheid, ze willen zich niet wagen aan de regelgeving die erbij komt kijken om legaal en verantwoord dergelijke dieren te houden.
Er gebeuren ook wanpraktijken, maar dat is ook zo bij hondjes en poesjes, en ook in de veeteelt,...
Groetjes,
Remko.