Idee; TopoTropengekkenkaart

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Idee; TopoTropengekkenkaart

Berichtdoor Tosaman op 01 jun 2012 16:39

Als iedereen nu gewoon zijn of haar woonplaats+provincie invult in het gebruikerspaneel, dan zie je vanzelf wel of die persoon bij jou in de omgeving woont. Vervolgens stuur je elkaar een pb. met je adres en telefoonnummer. Simpeler kan niet, en zo liggen ook geen gegevens 'op straat.'
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 01 jun 2012 17:06

Als je alle gemeente weet liggen zou dat handig zijn.
Maar als ik kop van Kop van noord holland zie lijkt me dat toch een groot gebied :?
Op een kaartje zou het heel overzichtelijk zijn .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 01 jun 2012 17:24

Bij mij mogen mensen best komen kijken maar zoveel bijzonders is er nog niet te zien hoor!
Op de site van Niek staan leuke exotenadressen, misschien kunnen we daar wat mee?

Ik heb wel een leuke colectie aan exotische planten maar verwacht bij mij geen metershoge trachy's, bananen/bamboebossen. Het meeste is nog <100cm en staat in de volle grond.
Af en toe zie je wel tuinen met een enorme oude olijf, een grote yucca of meerdere palmen staan. Daar ben ik wel benieuwd naar ''waarom hebben die mensen juist dit soort planten''?
Daar in tegen doen ook redelijk aantal particulieren verder geen contact met andere liefhebbers, geen behoefte aan of leuk hebbedingentje voor in de tuin.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 01 jun 2012 18:03

@djoeke:
Valt mee qua grootte. Ik zet het dorp waar ik woon niet op mijn profiel. Daar heb ik een reden voor: het dorp waar ik woon is zo klein, dat kwaadwillenden die bij toeval op dit forum rondneuzen, even gaan kijken bij wat ik in mijn tuin heb staan. Ik ben de enige hier in het dorp die 'exotische' plantjes in zijn tuin heeft staan. Vandaar.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 01 jun 2012 18:29

Je kan toch een lijst maken van diegenen die hun tuin openstellen voor bezoekers.
Op deze lijst zet je naam en woonplaats.maar geen adres enz.(wel info over tuin bijvoorbeeld)
OP het moment dat je een tuin wil bezoeken kan dit alleen door een mail via de moderator of een vaste persoon te sturen die deze mail dan doorstuurt met de vermelding bezoeker naar de tuin die je wilt bezoeken. Dan kan de tuinbezitter weer contact op nemen met de diegene die op bezoek wil.
Op het moment dat hij (moderator)een aanvraag krijgt voor 25 tuinen is iemand naar adressen aan het vissen.

Mensen die zo willen komen bezoeken moet je dan verwijzen naar de uitgetippelde weg die je hebt te volgen.Do kan ook iemand niet aan alle adressen komen door mails naar iedere tuin te sturen.
Je zou ook nog een maximum per keer en per jaar kunnen stellen.

Groeten

Marc
Marc_S

66 bedankjes

Berichtdoor Viviane op 01 jun 2012 19:05

Heel goed idee vind ik.

Hier zijn mijn gegevens:
Viviane Vantichelen
Grenada W.I
viviane@grenadadiscoverytrain.com
Viviane

1 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 01 jun 2012 19:13

Herman, de vorige eigenaar van Exogarden had dat zelfde idee ook uitgevoerd op zijn forum.
De naam was phoogle als ik het me goed herinnner.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 01 jun 2012 19:28

Tosaman schreef:@djoeke:
Valt mee qua grootte. Ik zet het dorp waar ik woon niet op mijn profiel. Daar heb ik een reden voor: het dorp waar ik woon is zo klein, dat kwaadwillenden die bij toeval op dit forum rondneuzen, even gaan kijken bij wat ik in mijn tuin heb staan. Ik ben de enige hier in het dorp die 'exotische' plantjes in zijn tuin heeft staan. Vandaar.

Dat is nog geen slecht idee, het dorp waar ik woon heeft wel 6000 inwoners maar verder ook weinig mensen met echt meerdere exoten in de tuin. Hier en daar wel afgestorven palmen maar verder ook niet veel bijzonders. Ik ben daar in tegen de enige, maargoed het is en blijft een dorp. De plaatselijke dierenwinkel laat tijdens hun lunchpauze (zaak is dan dicht 1 uur) alles gewoon buiten staan (kooien enz, potgronden). Tja, ik zou het zelf ook niet doen maar ze zijn niet de enige.

Als ik zo hoor dat er zelfs complete planten in de nacht worden uitgegraven..nou liever niet!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 01 jun 2012 20:14

Het is natuurlijk niet zo dat als je er geen weet van hebt er geen heuse exotentuinen in je buurt kunnen zijn :)
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 01 jun 2012 20:16

Ja, kwam er zin's kort pas ook achter dat er een complete bamboekwekerij 25km van mijn huis is, Indo Suka import met openbare bamboebos in Creil! :D

Gaaf!
s.janssen

284 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips