Goedgekeurd door Palmvrienden

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Goedgekeurd door Palmvrienden

Berichtdoor fordbully op 17 dec 2010 00:43

Heb al enkele dingen bij Canna Banana gekocht en altijd perfect en hulpzaam + alle uitleg die je wil.
Ook palmgarden in helchteren is goed, wel niet zoveel in stock maar wel soms speciale prijsjes die je nergens vindt zoals mijn butia capitata met super dikke stam voor slechts €65 ipv op vele sites aan €195 ;)
Verder in Born exotische tuin.nl zeer fijne kerel en leuke planten zoals jasminoides en albizia maar ook duostam musa's en goede prijs robusta's.
Verder vindt ik Barteljo wel goed voor fortunei en wagnerianussen, pas geweest en superdikke stammen en veel palmen met bloei zodat je kan zien welke vrouwtje en mannetjes zijn en natuurlijke zeer scherpe prijzen.

Heb nu zelf een bestelling geplaatst bij exotenhof.com Iemand daar ervaring mee?
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 17 dec 2010 20:58

Mmmmmmm......vandaag bij tropical centre geweest om mijn hanumannen te halen. Hier heb ik een mooie korting op gekregen maar wat ze beloofde tot 50 procent op het gehele assortiment, niet dus! Ik had gehoopt nog een aantal mooie varens te kunnen scoren maar GEEN korting op alles niet want was allemaal winterhard werd mij verteld :roll: ! En mega veld cibotiums naar de haaien, zonde! De rest op de trachy's en yucca's na stond er verlebt bij :( . Ik had dus op mooie kortingen gehoopt die ze hadden aangegeven in de nieuwsbrief maar niet dus! Nu viel mijn oog wel op de vele tr. princeps die daar stonden en vroeg me weer direct af; wat is de echte princeps...stammetjes van 8 cm 50 euro, groen van kleur en niks zilver/ grijs blad aan de onderkant.

Ben blij met mijn hanuman maar de rest viel me toch tegen!
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 18 dec 2010 00:06

Kunnen we de Palmvrienden duimpjes ook weer terug vorderen?

Misschien dat we in de toekomst een soort van Rob de Geus (smaakpolitie) langs sturen voor een onverwachtse check op de tropische verassingen?
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor segers301 op 18 dec 2010 10:06

wsnbm schreef:Kunnen we de Palmvrienden duimpjes ook weer terug vorderen?

Misschien dat we in de toekomst een soort van Rob de Geus (smaakpolitie) langs sturen voor een onverwachtse check op de tropische verassingen?

:thumb_up: :lol:
segers301

10 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 dec 2010 00:11

wsnbm schreef:Kunnen we de Palmvrienden duimpjes ook weer terug vorderen?

:lol:

Bovenstaand bedrijf heeft trouwens nog geen "duimpje" hoor. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 09 feb 2015 16:10

Hier met gardenpalms niet zo'n goeie ervaring. Ik vind dat het wortelgestel van hun palmen nogal aan de flauwe kant is + ook al 2 palmen gehad met speer rot van hun. Na 14d kon ik er de speer zo uit trekken. Ook hebben al hun palms veel herstel nodig om terug normaal te worden. Ze zijn allemaal duidelijk in serres opgekweekt. Veel te lang gerekte bladeren enz. Vooraleer ze terug normale bladeren hebben duurt het toch al snel 2-3jaar.

Met der plamenmann heb ik super ervaringen. Prachtig wortelgestel en kern gezonde planten met een normaal stevig blad. Is duurder maar is betere kwaliteit.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 09 feb 2015 18:17

Oke, interessant.
Meeste leden zijn volgens mij hartstikke tevreden.

Ik heb op de site van der Palmenmann gekeken, maar hij is wel prijzig zeg!
3.50 euro per cm stam daar doe ik het persoonlijk niet voor.

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Toppalm op 10 feb 2015 23:27

Ik ben erg benieuwd wat het antwoord van Gardenpalms was toen je dit bij hen aangaf.
Lijkt mij wel dat je een bedrijf (ongeacht welk bedrijf) de kans geeft e.e.a. te herstellen of in ieder geval laat reageren voordat je hier aangeeft dat e.e.a. niet goed is.
Uit een reactie van een bedrijf kan je veel opmaken.

Ik ben er een keer geweest en heb verschillende bestellingen gedaan daar die tot nu toe goed zijn bevallen. (nog geen grote palmen besteld, dat gebeurt volgende maand)
De kleine palmjes die ik daar heb besteld doen het erg goed nu, goed wortelgestel :thumb_up: )
Maar punt is natuurlijk dat ook dit een commercieel bedrijf is dus er is van alles mogelijk.
Kortom kijk of je er uit kan komen met hen, vraag naar "Herbert" die wil je vast en zeker helpen.
Mijn tropische tuin:
viewtopic.php?f=49&t=16449
Toppalm

22 bedankjes

Berichtdoor Rob op 17 feb 2015 01:45

Dito. Alle palmen die ik van Herbert (GardenPalms) weg heb zijn hier nog in leven met uitzondering van mijn P. sargentii, die ik door duidelijk te nat/koel overwinteren om zeep heb geholpen
Komt bij, dat ik 100% zeker weet dat je een reactie krijgt van Herbert, ondanks dat men hem probeert begraven in de email.

Thunder...als je onverhoopt naar Erica gaat eind april, breng het ter sprake. Ik weet zeker dat hieruit iets moois komt.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1137 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 17 feb 2015 21:18

Ik heb ze gecontacteerd en ze gaan me 1 van die 2 palmen terug betalen. Dus ze zijn idd wel fair. Maar toch vind ik hun kwaliteit soms pover. Nuja prijs kwaliteit zitten ze goed. Maar de meeste palms hebben toch een lange weg tegaan van serre bladeren naar volle gronds. Of als ze uit de volle grond uitgedaan zijn om terug voldoende wortels te maken om terug aanplant klaar te zijn.

Vb mijn butia eriosphata die ik er kocht erg goedkoop dat wel en hoogte 70cm ong. Deze had erg mooie bladeren maar een wortelgestel van amper 10x10cm. Dat vind ik echt maar pover. Intussen na 1j is dat wortelgestel herschoten en groeit de plant. Maar er is toch altijd een verloren jaar.

Canna bananna vb is iets duurder maar daar vind ik de planten wel van erg goeie kwaliteit ook. + mooi wortelgestel. Totaal geen serre bladeren enz.

Dus mijn conclusie is als je iets speciaals wilt en je hebt wat tijd dan is gardenpalms zeker wel aan te raden en is ook de goedkoopste. Maar voor wie het liever sneller heeft is het beter ze ergens anders te kopen. Maar soms is gardenpalms wel eens het enige adres voor iets.
Thunderfold

19 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips