Ik heb over 2 jaar een Sinus & Nexus TFA gekocht bij hun. Werd snel geleverd en alles was in orde. Was nog niet op dit forum dus ook geen korting gehad
Ik kan er 5 verschillende t° draadloze sensoren ophangen naast de draadloze pluviometer en de gevoelst°meter die in de windrichting/snelheidsmeter zit. Deze heeft ook een grote zonnecel dus geen gedoe met batterijen hoewel deze er als backup ook inzitten. De sensoren zouden (ongehinderd) 100 m moeten overbruggen maar ik heb al gemerkt dat dit niet lukt. Verder zit het ontvangststation zelf via een usb kabel verbonden aan de pc waarop je dan met een bijgevoegd softwareprogrammaatje tot een jaar terug alle info kunt opvragen zowel in tabellen als grafieken. Ook zit er een lichtsensor in het station die je kunt aan of af zetten en welke het geheel met blauw LED verlicht zo gauw de lichtsterkte in huis vermindert. Ook kun je allerlei alarmen instellen (per sensor) wat wel handig is voor deze in mijn serre zodat ik direct een waarschuwing krijg als de t° daar plots te laag word omdat de verwarming er is uitgevallen oid. Ook zitten er in het station batterijen zodat het bij stroomstoringen gewoon blijft werken en zijn geheugen ook niet verliest. Display geeft maanfase aan, barometer, weersvoorspelling, druk, tijd en dag, uur zons op en ondergang, binnent°, t° van de sensoren + RLV/sensor, neerslaghoeveelheid per uur/dag/week/maand, gevoelst°, windrichting in graden en windsnelheid.
Ik heb een sensor buiten hangen op een schaduwrijke en windluwe plaats en dus eentje in de serre.
Toch ben ik niet zo heel erg tevreden over het geheel omdat bij strenge koude buiten het signaal tussen mijn station en de sensoren wegvalt en ik dus geen metingen binnen krijg en ook het softwareprogrammatje vind ik niet zo super om de eenvoudige reden dat ik het niet in zijn volledigheid op mijn scherm krijg. Ik kan het niet vergroten. Heb al ge-update e.d. maar dat probleem geraakt niet verholpen. Men heeft me gezegd dat ik ipv alkaline batterijen Li-ithium batterijen moet gebruiken daar deze geen last zouden hebben van de koude maar volgens mij bestaan deze niet eens in AA formaat. Elke sensor heeft er zo 2. Trouwens het probleem van verbinding doet zich ook in de zomer geregeld voor dus of het nu echt met t° te maken heeft? De sensor in de serre staat op 15 m van het basisstation en de andere buitensensor op 4 m dus lang niet de aangegeven 100 m.