Door sneeuwdek van 9 cm hier -10 gemeten.In Jubaeatent -7° gemeten,lichtslang lag niet aan,enkel 2 kaarsen in stenen pot brandden.Temp buiten nu -1° en al 8 ° in de tenten door serreefect zon.
Daar gaan we weer ! vanmorgen om 6u min 8 in Brugge, kan nog wat verder gedaald zijn in de ochtend (collega's op het werk spraken van - 12 om 8u). Het was te vrezen, pakken sneeuw onder een heldere hemel, dat wordt diepvries, zoiets. Hopelijk duurt het niet langer dan de voorspelde week.
Vandaag nog gestegen tot -3 echter komt er nu plots een mist opzetten vanuit het noord oosten, temperatuur keldert in razend tempo naar beneden. Nu alweer -7 pffffffffff... Vrees dat het wel is heeeel koud kan gaan worden vannacht
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Lees net dat de bewolking er voor zorgt dat we in de oostelijke helft (ik hoop dat ik daarbij hoor) door bewolking getemperde matige vorst krijgen. Terwijl in het westen, normaliter de milde kant van het land, de temps naar zeer streng gaan dalen onder een heldere hemel......
Vreemd genoeg is het hier in Rijswijk nog niet kouder geweest dan -6. Ondanks de 15 cm sneeuw die hier ligt, plus de heldere hemel zijn de killer temperaturen van -10 of -15 die ik hier vorig jaar kon meten toch redelijk uitgebleven.
Misschien ligt het aan de aanvoer van de lucht die momenteel noord-oost is. Toch gedeeltelijk warme lucht uit zee, in ieder geval warmer dan uit het oosten. Wel goed, hopen dat ik morgen weer een temperatuur van -6 kan meten.
Hoorde net weerman Peter Timofeef zeggen dat de verwachte dooi volgende week niet doorgaat dus misschien wordt het wel een koudere winter dan vorig jaar
Wie weet wordt het wel een elfstedentochtwinter als februari ook koud wordt, de ultieme test voor de onverwarmde tuinexoten
Denk dat ik de sjaak ben deze winter. Er staat -15 op het menu vannacht en heb geen lichtslangen. Het meeste staat alleen droog. Wat ik na deze winter over hou ik beresterk .