Volgens de weersvoorspellingen de komende 5 / 10 dagen op de dag boven het vriespunt
Minimum temperatuur steeds iets onder het vriespunt.
De komende periode waarschijnlijk niet lager van -4.
Dus ik pak wel veel zaken uit maar twijvel echt of ik mij B. Armata nu wel of niet uit zal pakken.
De zon zal hem/haar goed doen. Maar of hem/haar dat meer goed doet dan de nachtvorst aan schade kan toebrengen is eventjes mijn dilemma.
zeker als ik kijk naar de maandverwachting geeft deze minimum temperaturen van onder het vriespunt aan.
Geen strenge vorst maar toch wel steeds steeds onder het vriespunt tot begin maart.
Het blijft lastigig.
Ik ben bezig met "huisjes" te maken voor de overwintering die ik in 2 tot 5 minuten op kan zetten en ook makkelijk kan laten luchten.
Om even een indicatie te geven van hoe goed de huisjes werken. 1 huisje staat om mijn cyathea tomentosissima. het huisje is 50bx50dx150h. Hierin is circa 2 meter lichtsnoer verwerkt en de temperatuur is elke keer heel ruim boven 0 gebleven.
Op zonnige dagen zonder lichtsnoer wil de temperatuur wel eens stijgen naar 18 plus
Maar gezien de hoeveelheid plantjes die ik heb staan zijn het merendeel van deze constructies pas volgend jaar af

Verders heb ik gevoel dat dat ik weinig tot geen schade heb dit jaar. (ja het is nog heel vroeg) maar wat ik zo snel geinspecteerd heb is alles schadevrij gebleven.
Volgend jaar experimenteren met oleanders in de volle grond. Want als deze huisjes hun werk goed doen heb ik even snel uitgerekend dat ik met 2 meter lichtsnoer het geheel boven nul kan houden tot aan temperaturen van min 12 ongeveer.
Misschien met een kleine ventilator (computerfan) mogelijk dat ik nog lagere temperaturen aan kan.