Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor s.janssen op 07 maart 2013 23:51

Even door de zure Appel heen bijten mensen!! :thumb_up: :thumb_up:

Ik kwam dit bericht tegen op RTL-Nieuws tegen, strenge vorst tot -10 graden!!!

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _vorst.xml
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor jos944 op 07 maart 2013 23:57

ik weet het..

Ik heb modellen onder ogen gezien dat als een beetje de wind draait dat we hier 2 tot 3 dagen strenge vorst krijgen van -10 tot -15 en max temperaturen van 0 tot -3.

brrr... zaterdag kan ik weer aan de slag om alles weer in te pakken.

Gelukkig heb ik nog geen kuipplanten buiten gezet.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 08 maart 2013 09:55

Vanaf vandaag tot en met zondag grote verschillen in de Benelux, daarbij geldend hoe noordelijker je woont hoe kouder. Zo moet Noord Nederland het de aankomende dagen doen met enkele graden boven 0, terwijl zuid Nederland en Belgie nog ruim boven de 10 graden uitkomen, vandaag zelfs richting de 14-16 graden. Vanaf zondagavond krijgt de hele Benelux ermee te maken, alleen kan nog altijd dezelfde regel worden gehanteerd.

De echte scherpte is er ondertussen vanaf maar het gemiddelde op 850 hPa gaat nog altijd naar -10C. Het lijkt er dus op dat het ligt waar je woont en of je te maken krijgt met een sneeuwdek als het gaat om de nachttemperaturen. Op basis van de kaarten vanochtend krijgt vooral het noord/noordoosten mogelijk een flink sneeuwdek. Mocht dit gebeuren dan is -10/-15 in de loop van volgende week helemaal niet raar te noemen, al zal dit per dag kunnen gaan verschillen en nagenoeg niet te voorspellen zijn. Mocht dit niet gebeuren is het uiteraard ook een stuk "zachter". Omdat de zon het laat af te weten is de kans op ijsdagen ook aanwezig. Later die week komen de dagtemperaturen wel weer goed in de plus.

Lente met temperaturen zoals de afgelopen paar dagen zitten er in ieder geval verlopig niet meer in.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Remy op 08 maart 2013 12:00

Bedankt voor de zeer nuttige info Robbin :thumb_up:

Ik ben zojuist weer klaar met inpakken/ binnen zetten ect. Toch raar bij een temperatuur van 12 graden, maar van het weekend heb ik er vanwege mn werk geen tijd meer voor. Ik ga nog steeds uit van het ergste dus ik heb alles weer net zo beschermd als in januari. Hopelijk blijft het aantal slachtoffers buiten op 0 staan.

Als ik de vooruitzichten op weer.nl, weeronline en accuweather bekijk, dan schat ik dat we volgende week zaterdag de bescherming er weer af kunnen halen.
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Dalmatee op 08 maart 2013 12:13

Hier is het doek ook weer naar beneden, wel een paar stukken opengelaten zodat het windje er door kan. Afhankelijk van wat de dag brengt qua temperaturen, ga ik met fleecedoek aan de slag.

Succes allemaal.
Dalmatee

5 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 08 maart 2013 13:40

Gaat het Noordoosten van Nederland dan toch nog met de hoofdprijs er vandoor? Dat in een winter die zich dit keer voornamelijk op het westen/zuidwesten had geconcentreerd.

Afbeelding
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Nody op 08 maart 2013 15:03

Elke site zegt weer iets anders over de lengte en ernst van de kou volgende week.

Hopelijk krijgt weeronline.nl gelijk, zij hebben de 'mildste' verwachting: http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... rg/4057562
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 08 maart 2013 20:25

Ik geloof er niets van ,hier liggen de vijvers vol kikkereiereren kwaken ze er vrolijk op los bij 12 tal graden vandaag.Tweetal graden vorst snachts kan hier geen kwaad;ik ben optimist erin,het is bijna half maart.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 09 maart 2013 00:17

Je weet van gekkigheid niet meer waar je aan toe bent ;)
Ik neem het zekere voor het onzekere ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Dalmatee op 09 maart 2013 00:28

Voorbereid zijn op de mindere scenario's maar niet de zomaar het euforisme van de winterliefhebbers kwakkeloos aannemen.

Zie het gewoon van dag tot dag, er kan in 24uur veel veranderen.

Groetjes.
Dalmatee

5 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips