Wat een contrast met een week geleden. De gemiddelde hoeveelheid water voor heel de maand hebben we hier nu al bereikt. Het was nodig, maar ik vind het zo wel weer genoeg eigenlijk. Inmiddels alweer droog met een waterig zonnetje, maar in de hoek van de tuin staat nogsteeds een plas water.
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Volgende week nachtt° tot 8° C. De winter nadert ontegensprekelijk met rasse schreden. Ben vandaag begonnen met de plantensoorten die met een droge kluit moeten overwinteren als Colocasia en Alocasiasoorten in de serre te zetten. Heb er echt geen zin in in de winterperiode maar we mogen dit jaar toch niet klagen. We hebben wat langer op de lente moeten wachten maar de zomer was echt prachtig.
Hoi, wij hebben in Z. Limburg maar 28 mm gekregen was het niet goed verdeeld over het land! Aan planten binnen zetten denk ik voorlopig nog niet aan als het niet gaat vriezen blijft hier alles buiten staan incl. de alocasia's/ colocasia's kan allemaal tot net boven het vriespunt aan Dus mensen geen paniek gaan zaaien als het een beetje mee zit kan alles nog 8 tot 10 weken buiten staan, vorig jaar eerste serieuze nachtvorst op 28 Oktober Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Da's geen kwestie van paniek zaaien maar spreken uit ervaring. Wanneer ik te lang wacht met sommige planten binnen te zetten is hun kluit te nat waardoor ik ze verlies aan rot tijdens de wintermaanden.