Ik ben ook op facebook.

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Ik ben ook op facebook.

Berichtdoor plasta op 30 apr 2012 07:12

wo 23 feb 2011, 14:41
Alle gebruikers van Facebook maken kans op een Big Brother Award, de prijs voor de grofste privacyschenders van het afgelopen jaar. De sociale netwerkers danken de nominatie aan het schenden van de privacy van hun eigen vrienden.

do 08 mrt 2012, 11:09
Big Brother Award voor Facebook

http://www.easy-fakt.nl/big-broth-facebook-is-watching-you/
http://www.telegraaf.nl/digitaal/9102886/__Nominatie_Big_Brother_Award_Facebookgebruikers__.html
http://www.telegraaf.nl/digitaal/11674327/__Big_Brother_Award_voor_Facebook__.html
http://socialcapital.wordpress.com/2009/02/26/facebook-as-big-brother/
http://www.google.nl/search?q=facebook+big+brother&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor NickyDP op 30 apr 2012 08:23

het ligt aan iedereen om verstandig te zijn om info te delen op het internet , en zich bewust te zijn van de diverse risico's . Het gevaar ligt niet enkel bij fb maar bij tal van activiteiten op het net . Privezaken hou je dan ook prive en deel je dan ook onder vier ogen en best zonder het te noteren . Maar in bepaalde gevallen kan deze informatie die je aan die persoon in vertrouwen meegeeft toch ook misbruikt worden . Dus prive hou je onder beperkte personen die je kunt vertrouwen als die al te vertrouwen zijn , dus deze zal al minder zijn dan de vingers op 1 hand en zeker niet de 10 of 100 tallen fb(vrienden!).
Wat niet weg laat om info en foto's te delen die door de wereld toch mag worden gezien , de trots van je eigen tuin en verzameling plantjes , reizen , hobby's ,...
ik zou hier nog uren kunnen over uitbreiden maar denk dat ik mijn overtuiging hier nu toch al duidelijk heb gemaakt . c u all on :D book with common sense :thumb_up:
NickyDP

21 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 30 apr 2012 08:45

plasta schreef:Doodzonde dat berichten die normaal gesproken hier op het forum geplaatst zouden worden, nu verdwijnen naar die gruwelijke BIG-BROTHER-software. Zo werkt men mee aan de ondergang van het forum :evil:

Raymond :cry:

Hoi Raymond,

Wees niet bang hoor, we openen geen onderwerpen of topic's op facebook.
Soms verschijnt er eens een foto van een nieuwe aanwinst, of een plant in bloei.
Die worden ook in onze eigen topic's verwerkt. En we helpen elkaar eraan te herinneren ze zeker en vast te delen met ons forum. Ten slotte is het hier waar we alle info vergaren en delen. Het enige topic die er wat kan onder leiden is het actuele weer, want dit komt wel eens ter sprake ;)

Dus zoiezo mochten er vragen opkomen, zal ik erbij plaatsen deze te stellen op palmvrienden.
Het groepje ginds is zoiezo te beperkt ;)
Het facebookprofiel wordt ook gezien door mensen die palmvrienden nog niet kenden.

Mensen in mijn privékring hebben ondertussen ook reeds hier op bezoek geweest, om eens rond te snuffelen hoe ze deze zomer hun palm, oleander, of een kuipplant de beste verzorging kunnen geven.

Groeten, J-M
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor plasta op 30 apr 2012 09:01

@Jean-Marie,
heel simpel eigenlijk....
Palmvrienden is geen beheerder van Facebook en andersom.
Voor de duidelijkheid, dit is mijn persoonlijke visie.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 30 apr 2012 09:09

Ik heb respect voor Ieders mening en visie :thumb_up:
Dus geen probleem, Raymond ;)

Grtz, Jean-Marie
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor NickyDP op 30 apr 2012 09:59

geen nood plasta fb kan op geen enkel vlak concurreren met dit forum , dagelijks gaat dit forum enkele keren open om nieuwe posts en aanvullingen daaraan mee te pikken en te plaatsen . Dit forum is allesomvattend een enorme schat aan informatie als sociaal en nieuwe relevatie's op vlak van onze hobby (verslaving) . terwijl fb enkel wat plaatjes zijn . kort samengevat palmvrienden blijft nr1 voor de echte exotenliefhebbers en denk dat velen mijn mening kunnen delen . :thai: maar denk dat dit onderwerp nu toch naast de kwestie begint te lopen , nu de zon nog tijdelijk ons verwent verdwijn ik dadelijk de tuin in :thumb_up:
NickyDP

21 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 30 apr 2012 11:31

Hoi ik deel Raymond zijn mening helemaal, zo gooi je alle privé overboord, en ben je overgeleverd aan :evil:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 02 mei 2012 16:20

Uiteraard iedereen zijn mening, ik ben echter van mening dat met Facebook en andere social media op zich niet al te veel mis is. Het is maar net hoe je deze tools inzet en gebruikt, je eigen pincode/rekeningnummers/etc zou je ook niet snel in een normaal gesprek prijs geven dus waarom dan wel via social media? Sterker nog er is bewezen dat je als bedrijf zijnde de juiste social media tools inzet dit zelfs een positief effect kan hebben op de stijging van omzet en naamsbekendheid. Keerzijde is daar ook weer van dat negatieve informatie in no-time dergelijke bekendheid kan laten kelderen. Social media heeft immers een enorm groot bereik op zowel nationaal als internationaal gebied. Het recente voorbeeld van de gratis Hema taart was een prachtig marketingconcept uitgevoerd via social media, wat het concern weer een positief effect op de naamsbekendheid gaf, iedereen had het immers over de gratis taart van Hema.

Het is en blijft dus maar net hoe je social media gebruikt of inzet. Ikzelf ben een redelijk frequente facebookgebruikert en heb hierdoor al meerdere leuke en vooral ook informatieve contacten op gedaan, zeker op internationaal gebied. Daarnaast is het door middel van Facebook zelfs makkelijker om mijn al bestaande contacten uit stages in het buitenland te onderhouden.

Tevens actief op Twitter, maar dan eigenlijk alleen in de "lezer" modus. Zelfde geldt eigenlijk voor een Linkedin, waar ik juist wat vaker gebruik van zou moeten maken.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor plasta op 02 mei 2012 16:53

Nog 1 keer dan mijn visie.
Iedereen moet zelf weten of hij sociale media gebruikt. Maar als je het wil gebruiken, ben je bewust van alle risico's en verdiep je in alle valkuilen etc.
Vanuit palmvrienden gezien, ziet de wereld er anders uit. De berichten en afbeeldingen die geplaatst worden, is 'ons' kapitaal. Echter zodra je die op facebook zet, verdwijnt het kapitaal naar een bedrijf dat niet bepaald te vertrouwen is qua privacy en staat palmvrienden met lege handen. Sterker, eventuele reclameinkomsten verdwijnen naar facebook en niet naar sponsors op deze website.
De hema-vergelijking gaat niet op, want in ons geval gaat facebook met het kapitaal/data lopen en niet palmvrienden. De hema-klanten moeten nog altijd naar de hema voor hun taart en wordt facebook als reclamemedium gebruikt voor een Hemaprodukt. Bij ons verdwijnt het produkt.
Daarnaast raakt data verspreid over verschillende locatie's/programma's, waardoor de archiefwaarde ook sterk achteruit gaat.
Daarnaast is in mijn beleving het sociale aspect een heel sterk punt van palmvrienden, maar door facebook zou dan juist dat gedeelte op den duur verdwijnen richting facebook. Zeker weten dat het forum dan flink achteruit gaat.
Dus omwille van het voortbestaan en continuiteit van palmvrienden die we alle samen vormen, lijkt het mij verstandig om dan ook bij elkaar te blijven op 1 plek, palmvriendennet!

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 03 mei 2012 00:47

Dat palmvrienden achteruit gaat door Facebook is flauwekul,er zijn nog genoeg andere planten fora waar leden ook een account hebben,dan vormen die dus ook een gevaar.
Beetje overtrokken allemaal Facebook is een sociaal medium waar je verstandig of onverstandig mee kan omgaan en dat maakt iedereen voor zichzelf uit.
Dit is mijn mening!

grtz,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips