Ivan schreef:Ivan schreef:stond vorig jaar nog op 180 en verwacht zomaar dat deze niet heel snel weg zal zijn

nu vraagprijs 150 voor de geïnteresseerden en gok dat dit nog niet de bodemprijs is

nu 140 en zal nog wel verder zakken
Te koop: Nolina Nelsonii (verwant aan yucca, Mexico)
Wegens wijziging van de tuin past deze prachtige robuuste Nolina helaas niet meer en wil ik deze te koop aanbieden. De plant heeft uitstekend overwinterd en er zijn volop nieuwe bladeren in de kroon.
De afmetingen zijn:
- stamhoogte: 90cm
- totale hoogte (stam + bladeren): 170cm
- diameter: 180cm
De Nelsonii blijft ook 's winters groen en gedijt 't beste op een plek in de zon. De winterhardheid is goed. Ik zet hem van oktober tot april binnen vanwege het vele vocht wat dan neerslaat. Echter, beschut onder een afdak kan ook.
Ook de Engelse Wikipedia schrijft over deze juweel. Zoek even via Google op Wikipedia + Nolina Nelsonii.
De plant is jaren geleden rechtstreeks gekocht vanuit Mexico en is in Nederland schaars verkrijgbaar.
Prijs: € 140,-, exclusief de houten bak. Een bak/kuip zelf meenemen of deze Hillhout-bak van 1 jaar oud (60x60x60cm) overkopen voor € 70. Extra info opvraagbaar via mijn e-mailadres rjgwcoenen at hotmail.com.
http://link.marktplaats.nl/m920138679