Temperaturen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Temperaturen

Berichtdoor wsnbm op 09 dec 2010 23:55

:off_topic:

Nu je het over Barteljo heb, ik wilde daar zaailingen bestellen maar
helaas voor mij ze waren op :(
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor plasta op 10 dec 2010 03:13

Hier sinds vanochtend alles zonder bescherming van lichtslangen of folies etc. Wel afdakjes her en der. Dat tot en met maandag als ik de vooruitzichten mag geloven.
Dan mot ik de hele hele kermis weer gaan beschermen in diverse fases. Tot nog toe volgen de fases van bescherming zich vlug op. Het gaat vlug hard omlaag met de temperaturen, dus veel gejojo met bescherming.
Een hobby die me tot nog toe zeer zeker ook bezig houdt in het najaar (winter :shock: ), misschien nog wel drukker dan in het voorjaar. Zo hebben de temperaturen ook wel zijn voordelen, de tuin is dus ook een tijdbesteding in donkere tijden....
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor amourath op 10 dec 2010 09:51

plasta schreef:Hier sinds vanochtend alles zonder bescherming van lichtslangen of folies etc. Wel afdakjes her en der. Dat tot en met maandag als ik de vooruitzichten mag geloven.

Idem hier, alle folie en andere bescherming die ik aangebracht had voor de koudste nachten, is nu weg en de planten kunnen luchten. Spijtig dat we weer de nodige regen krijgen maar het is niet anders, de gevoeligste planten hebben ook een regendakje. Lichtslangen heb ik nog niet gebruikt deze winter, ik ga het proberen zonder dit jaar!
Zondagavond terug de vliesdoeken aanbrengen en dan maar hopen dat de vriesnachten blijven zoals voorspeld: max -2 is geen enkel probleem :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 10 dec 2010 15:17

amourath schreef:
plasta schreef:Hier sinds vanochtend alles zonder bescherming van lichtslangen of folies etc. Wel afdakjes her en der. Dat tot en met maandag als ik de vooruitzichten mag geloven.

Idem hier, alle folie en andere bescherming die ik aangebracht had voor de koudste nachten, is nu weg en de planten kunnen luchten. Spijtig dat we weer de nodige regen krijgen maar het is niet anders, de gevoeligste planten hebben ook een regendakje. Lichtslangen heb ik nog niet gebruikt deze winter, ik ga het proberen zonder dit jaar!
Zondagavond terug de vliesdoeken aanbrengen en dan maar hopen dat de vriesnachten blijven zoals voorspeld: max -2 is geen enkel probleem :)

hier in Kontich,Antwerpen ,ook zachte temperaturen maar wel heel vochtig,heb de bescherming van de
boomvarens weggehaald om lekker te laten luchten,op een paar veren na ziet de boomvaren er nog super uit, zondag zal het terug inpakken worden , tegen maandag voorspellen ze hier opnieuw ijsdagen,
de palmen blijven onder een afdakje ,de buren verklaren me nog gek denk ik
pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 10 dec 2010 16:26

Vadaag hier temperaturen tot 5,7° gehad,geen nachtvorst meer.Alles kan verder verluchten,tenten open.Hopelijks is de grootste koudeprik achter de rug.Beetje nachtvorst volgende week tot -3° is geen probleem zolang we maar geen reeks ijdagen krijgen.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 11 dec 2010 19:19

vandaag was een zalige dag tot plus 8 graden maaaarrr
haal de bescherming maar terug boven
vanaf maandagavond opnieuw tot min 5 graden en in de loop van de week sneeuw :shock:

pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 11 dec 2010 19:39

Hoi, vandaag nat koud met die wind! Ik moest gras gaan zoeken daar ik treksprinkhanen kweek, en mijn voorraad die ik buiten had liggen toch snel geel aan het worden is, dus een uurtje in de weien rondgetoffeld op zoek naar enig bruikbaar groen gras! morgen en Maandag ook nog eens want hier geven ze ook vanaf Maandagavond opnieuw vorst, en vanaf woensdag ook overdag met matige vorst in de nacht, een -7gr. en de vooruitzichten zijn niet veel beter, ga Maandag ook eens luchten in de medullaris tent en het afgestorven blad verwijderen.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor amourath op 12 dec 2010 19:19

Vandaag een deugddoende dag, om 16u nog steeds 8 graden maar daarna ging het snel naar beneden... na 3 dagen luchten heb ik alles dus opnieuw goed ingepakt! Laat ons hopen dat het nu voor de laatste keer was... :?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 12 dec 2010 21:40

Nu al een laatste keer? Dat zou me verwonderen...
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 13 dec 2010 08:29

Idd, ik hoop het ook maar ik denk niet dat dit de laatste keer is.

Daarnet om half 7 heb ik -4,9°C gemeten in de tuin.
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips