Deze grootgrutter biedt compacte bananenplantjes voor 99 ct. Er staat geen naam bij, heeft iemand een idee welke soort het zou kunnen zijn? Sommige exemplaren tonen al uitlopers aan de basis.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Hoe wordt deze soort verzorgd en wat de minimumtemperatuur voor de overwintering? Mijn ervaring met bananen beperkt zich tot Ensete ventricosum 'Maurelli', die me al snel te groot werd en het veld moest ruimen. Doet deze dwergbanaan z 'n naam ook eer aan?
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Meestal is het dan de Dwarf Cavendish inderdaad. Super Dwarf kan ook maar dat is toch eerder zeldzaam.
Qua minimum temp moet je er rekening mee houden dat het een tropische soort is. Bij mij gaat hij dus pas naar buiten wanneer de temp niet meer onder de ong 10°C zakt. In het najaar vice versa. Buiten waait al het blad kapot, dus dat snijd ik er in het najaar allemaal van. Vervolgens krijgt hij een plek in de woonkamer waar hij weer vrolijk verder groeit. In rust laten gaan is bij zo'n tropische soorten niet altijd een groot succes.