Grote Washingtonia robusta's in Floralux !!

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Grote Washingtonia robusta's in Floralux !!

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 06 mei 2011 21:40

Vandaag met Christophe & Anthony naar Floralux geweest en daar stonden een hele partij grote Washingtonia Robusta's voor weggeef prijs !!! Exemplaren met stam 1m tot 1,3m en hele grote bladeren. Met pot en omhoog gebonden bladeren zijn ze tegen de 3m hoog !! Deze kosten 47€ :!:
In de buiten serre stonden er nog veel meer (+-30 stuks) met iets dunnere stammen maar vrijwel identiek voor maar 39€ !! In het nieuwe magazijn heb ik en Christophe nog van deze zien staan dus ze zijn goed op voorraad.
Ik heb lang getwijfeld maar uiteindelijk toch geen gekocht omdat ik al 4 Washingtonia's heb en ze vragen toch grondige bescherming ofwel gesleur in de winter dus...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Re: Grote Washingtonia robusta's in Floralux !!

Berichtdoor peter op 06 mei 2011 21:52

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
deed het zeer om hem niet te kopen :lol:
peter

19 bedankjes

Berichtdoor erna op 06 mei 2011 22:25

Enkele jaren terug hadden ze deze ook. Volledig in de klei, ik had er toen eentje die het niet overleefd heeft ( stond zelfs niet in de volle grond )

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 06 mei 2011 22:35

Hadden ze ook nog andere goede palmaanbiedingen?Redelijke Jubaeas en Butias?Enkele weken geleden waren er enkel kleinere ex met stammetjes 15 a 20 cm.Ik vraag dit niet speciaal voor mij maar het lijkt me voor vele palmvrienden goed om weten nu het goed is om aan te planten wegens de warme lente met hoge bodemtemperatuur.Gr EddY.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor amourath op 06 mei 2011 23:56

Ze hebben regelmatig grote Butia's (en met groot bedoel ik dan echt knoerten van stammen, met diameter 0,5 meter en meer) maar echt grote Jubaea's heb ik er nog nooit gezien, wel altijd kleinere planten.

Ze hebben ook een hele tijd een enorme Bismarckia gehad, maar die is al een tijdje verdwenen: verkocht of verloren, wie zal het zeggen... Laatst ook grote Sabals en altijd wel grote Trachy's en Chamaerops.
De minder frequente palmen, dat wisselt enorm. De ene week zie je Parajubaea, de week erna dan Trithrinax... veel langs gaan is dus de boodschap! :lol:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips