Op tv zondag 27 november

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Op tv zondag 27 november

Berichtdoor asiantjen op 26 nov 2011 18:11

Beste exoten liefhebbers ,

Zondag 27 november op tv, kanaal één om 22.20 , Rond de wereld in 80 tuinen ,doc over majestueze tuinen in India ,waaronder de parel van The Taj Mahal .
Spectaculaire landschappen , naar de Mughal tuinen, de lusthoven van de Hindoe Maharadja's .

Diegene die kunnen en intresse hebben even wegzakken en genieten van prachtige natuur en exoten planten

Grts

Etienne
asiantjen

63 bedankjes

Re: Op tv zondag 27 november

Berichtdoor philip op 26 nov 2011 18:47

Zal kijken,vroeger deTaj Mahal bezocht en het is echt indrukwekkend,men mag niet overal filmen of foto's nemen ,doch kon het niet laten,enkele roepi's aan een bewaker gegeven en weg van de groep mocht ik filmen in de verbodenfilm zone,die gast bleef constant bij mij en toonde de mooiste plekjes,hij vertelde dat je de Taj Mahal op verschillende momenten (zonopgang,tijdens de dag en zonsondergang) moet bezoeken,om zo de kleur efecten van de zon op de marmer en graniet te aanschouwen. ;)
philip

11 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 26 nov 2011 19:58

Vorige week ook al een stuk gezien deze zondag staat al geprogrameerd
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 26 nov 2011 20:49

Hi Philip ,

Mooi dat jij al die tuin in het echt gezien hebt , zal wel indrukwekend zijn in echte lijve daar door te wandelen ,ik heb een vraag , waarom mag men daar niet zomaar vrij foto's of vrij filmen , het zijn toch maar planten ,alhoewel ik denk dat het met hun geloof te maken heeft , misschien een geest mee filmen en die zo meenemen in je toestel , india is zeer gelovig en ook zeer bijgelovig .

Djoeke ,het is een tiendelige serie , dus er volgen er nog ,maar of ze allemaal tot onze verbeelding spreken ?

Grts

Etienne
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor zezinho op 27 nov 2011 01:50

Heb vorige week ook de eerste aflevering gezien. Vond de toon nogal (oxford english) hoogdravend en volgens mij ging het meer over architectuur dan over planten. Enkele mooie beelden van de drijvende tuinen in Mexico maar het zal veel moeten verbeteren om mij echt aan te spreken. Ik denk niet (kan verkeerd zijn, want het was al redelijk laat op de avond) dat ze ook maar één enkele naam van een plant genoemd hebben . Als exotenliefhebber heb ik aan de eerste aflevering zeker geen wowgevoel overgehouden.
groeten
wilfried
zezinho

95 bedankjes

Berichtdoor paul op 27 nov 2011 11:26

Hallo,
na het zien van beide vorige afleveringen, heb ik ook verre van een "WOW" gevoel. Het gaat vooral over tuinarchitektuur en tuinversieringen. Voor mij gaat het vooral om de planten, en dat mis ik volledig in deze programma's; terwijl er zoveel lokale, prachtige planten te tonen zijn. Soms eens een schicht van een mooie plant, maar dat is ook alles.
Paul
paul

28 bedankjes

Berichtdoor philip op 27 nov 2011 18:17

asiantjen schreef:Hi Philip ,

Mooi dat jij al die tuin in het echt gezien hebt , zal wel indrukwekend zijn in echte lijve daar door te wandelen ,ik heb een vraag , waarom mag men daar niet zomaar vrij foto's of vrij filmen , het zijn toch maar planten ,alhoewel ik denk dat het met hun geloof te maken heeft , misschien een geest mee filmen en die zo meenemen in je toestel , india is zeer gelovig en ook zeer bijgelovig .

Djoeke ,het is een tiendelige serie , dus er volgen er nog ,maar of ze allemaal tot onze verbeelding spreken ?

Grts

Etienne

hoi,

Dat je niet overal mag filmen of foto's nemen heeft te maken met de gebouwen en niet met de tuin ,het is namelijk een grafmonument en het zal waarschijnlijk zijn uit respect. het geheel van het complex is omwalt met een muur en ik geloof met 22 kleine torens (ieder toren symboliseert een bouwjaar)Het is alleen te bezoeken door toeristen en de betere kaste,de bedelaars en arme indiers geraken niet voorbij de omwalling,wilde apen liepen wel op het domein maar sommige indiers(armen)mogen er niet binnen.Hier foto van omwalling met kleine torentjes boven inkom.
Mvg Philip.
Bijlagen
AGRA.jpg
AGRA.jpg (32.37 KiB) 3714 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door philip op 27 nov 2011 18:55, in totaal 1 keer bewerkt.
philip

11 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 27 nov 2011 18:41

Nou ik heb vorige week toch genoten van vooral Nieuw-Zeeland met zijn prachtige boomvarens! Super mooi :thumb_up:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor boemel op 27 nov 2011 19:35

Ik heb inderdaad ook zeer genoten van de aflevering over Australie en N-zeeland.
Ik denk dat jullie kritiek op de serie onterecht is want de titel dekt prima de inhoud!
Het gaat over tuinen en niet expliciet over de planten die er in staan.
groeten Luc B.
boemel

47 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 27 nov 2011 22:56

Dat is echt balen dat ik die niet gezien heb!
Mijn broer gaat over 2 weken voor een half jaar naar Nieuw-Zeeland voor stage.

Wie weet waar ik deze afleveringen terug kan kijken?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips