Meiklokjes/Lelietjes van Dalen verwijderen.

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Meiklokjes/Lelietjes van Dalen verwijderen.

Berichtdoor Mul60 op 07 mei 2012 10:27

Is er hier iemand op het forum die enige ervaring heeft met het verwijderen van Meiklokjes/Lelietjes van Dalen.
Is de enigste optie omspitten, alle worteltjes/knolletjes verwijderen of is dat spul ook helemaal dood te spuiten. Ze komen overal uit. :evil:
Ze hebben schijnbaar ooit bij een plant gezeten die ik van mijn moeder zaliger heb gekregen.
Erfenis :D

Of als er iemand is die ze wil hebben....die mag ze allemaal gratis en voor niets hebben...wel zelf uitgraven :welkom:
Mul60

47 bedankjes

Re: Meiklokjes/Lelietjes van Dalen verwijderen.

Berichtdoor Itrme op 07 mei 2012 15:30

Compleet uitgraven is lijkt me de enige optie (in ieder geval de snelste). Het probleem met die dingen is dat ze een behoorlijke opslag hebben. Dus een keer platspuiten zal niet genoeg zijn omdat ze vervolgens gewoon weer uit de opslag opkomen.

Ik weet niet hoe groot de kleinste knolletjes zijn die je wilt verwijderen. Als ze gewoon in een losse zandgrond staan kan je het beste een soort zeef gebruiken. Ik denk dat een bak die ze gebruiken om bollen te planten wel een redelijke formaat heeft.
Itrme

70 bedankjes

Re: Meiklokjes/Lelietjes van Dalen verwijderen.

Berichtdoor Mul60 op 07 mei 2012 18:29

Goed idee om een zeef te gebruiken, zal er eens een gaan maken. Die krengen komen overal uit, zal het waarschijnlijk niet direct overal er uit krijgen, bijna een gevecht tegen de bierkaai. :evil:
Bedankt voor de tip.
Mul60

47 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips