Ik woon in West-Brabant (NL) en ik ben al sinds 1978 aan het experimenteren met palmen in de tuin.
De eerste Trachycarpus Fortunei kocht ik in een tuincentrum in Etten-Leur. Ze wisten niet eens hoe hij heette. Maar na 3 jaar was ik er vanaf. Daarnaast had ik iets in mijn hoofd...hoe mijn tuin moest worden. Na heel veel verplanten, aanbouwen, verbouwen en veranderen ben ik eindelijk een jaar of 5 terug tot een redelijk definitieve uitvoering gekomen. Het enigste wat het nu nog mag doen is.. groeien! Ik heb diverse soorten Trachycarpussen, enkele bananen, winterharde cactussen, Agave's, Yucca's, Canna's, een grote Albizia Julibrassin; verder aangevuld met aparte planten. Coniferen staan er meer als windvangers maar is niet iets waar ik 'warm' van wordt.
Ik zal binnenkort ook nog wat foto's plaatsen van de voortuin(4x5 mtr) waarin o.a. ook een paar Trachy's van een meter of 3 staan,Yuca's en cactussen.
Sinds een paar jaar bezoek ik deze site regelmatig, maar het moet er maar eens van komen om kennis te maken met jullie. Bij deze dus.
Foto's van tuin en terras zijn hier te vinden (als het goed is)

(dubbelklik op de foto's voor originele grootte)
http://s1358.photobucket.com/user/rinapol19/library/
Zal t.z.t ook nog wat foto's toevoegen over hoe de tuin er vroeger uitzag!
gr.rinoceros54