Ik ben Kris en woon in het Mechelse. Tot voor een paar jaar had ik voornamelijk vleestende planten in huis, maar mijn huidige nieuwe woonst is geen optimale omgeving voor deze plantjes. Ik heb me dan terug op mijn oude liefde voor bananenplanten gestort en vandaar dat ik op dit foum terechtgekomen ben. Wat een revelatie!!! 25 jaar geleden vond ik enkel musae Cavendish voor de huiskamer. Ik merk dat dit nu wel erg veranderd is, zoveel soorten! Ik ben wel iemand die zich in een plantenzaak erg moet inhouden want anders koop ik ze leeg, en een appartementje wordt dan al vlug een oerwoud. Ik beperk me dus tot dwergvariëteiten. Vorig jaar heb ik me een musa Velutina aangeschaft en een paar musella Lasiocarpa's (maar die musa Sikkimensis kon ik toch niet weerstaan in de plantenzaak... oops.) Andere soorten wil ik zelf proberen op te kweken uit zaad, puur voor't plezier. Mijn eerste poging met zaad is spijtig genoeg niet glukt, maar ALS het me lukt - en dat zal dan door al jullie goeie tips hier zijn- en mijn appartement dreigt dicht te groeien, tja ... dan laat ik het weten hé.
Groetjes, veel succes aan allen en vooral heel erg bedankt voor die vele goeie info.
Kris