Mijn rots strook met yucca's en cactussen

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Re: Mijn rots strook met yucca's en cactussen

Berichtdoor Ivan op 26 apr 2012 19:16

rest van de tuin komt nog wel eens, of niet :?

moet ook een beetje praktisch blijven en strak vanwege o.a. de motorfietsen :lol:

nieuwe aanwinst, beauty in wording :D
Bijlagen
bacata.jpg
bacata.jpg (87 KiB) 5708 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor cpo op 26 apr 2012 20:03

precies en zoals ik al zei je tuin ziet er keurig uit, die yuccas zijn echt super!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 27 apr 2012 22:18

ik verzamel rustig door;

gisteren de bacata in een ruimere pot gezet en is 1 grote kweekvijver :thumb_up:

op de foto is 1 stek al zichtbaar, onder de grond lijken er nog 2 op te komen. de grote heeft wat winterschade en vandaar weinig blad maar heb goede hoop.

tuin zelf is nog niet adembenemend maar ben nooit een tuinmens geweest vandaar al heel wat dat ik me nu intereseer voor planten. :lol:

van de winter veel stenen verzameld, van de grindstrook een rotsstrook gemaakt en nog geen benul wat de toekomst gaat brengen, meer yucca's dat wel. terrasoverkapping staat nog in de planning wat tevens meer mogelijkheden biedt tot yuccas ;)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor cpo op 28 apr 2012 10:42

kortom plannen genoeg! leuk! en haha grappig dat je nooit een tuinmens bent geweest.... :D
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Ruud op 28 apr 2012 12:51

Super mooi staan de planten onbeschermt in de winter zo ja hoe worden ze beschermt bij jou
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Ruud

10 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 28 apr 2012 20:36

ik ben vandaag toevallig bezig geweest met de "winterbescherming" d.w.z. golfplaten gezaagd. ik maak er alleen een afdak boven, de regen komt van achter dus tegen de schutting bij de buurman. golfplaatjes van 1.07m en dan 12 naast elkaar. maak een framepje van balkjes met panlatten en dan stukken van 1.80m waar twee stukjes golfplaat op zitten dus afdak in delen van 1.80m bij 1.07m. steek ze achter in de schutting met een panlat voor en achter dat ze op de plek blijven en voor een paaltje eronder. achter met een schroefje aan de schutting en voor de paaltjes met een plug in de trotoirband :mrgreen:

golfplaatjes zo eens mee verder met schoonmaken en dan eens rondkijken voor wat balken, panlatjes komen later wel uit de bouwmarkt ;)

zit dan wel met 1 yucca (later wellicht meer) die door het afdak heen komt. daar 1 deel dus even op aanpassen met een uitsparing en los plaatje erbij ofzo. de kleinere thomsoniana e.d. komen geheel onder het afdak omdat ik anders uitsparingen kan blijven maken en met een hoger afdak meer plezier van de planten heb.

zal zo eens een foto maken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 28 apr 2012 20:45

mijn telefooninstelling is niet geweldig in de schemer blijkt.

afdak formaat twee plaatjes naast elkaar op 1 foto en op de andere een indicatie van hoe hoog het gaat komen. worden 6 delen van 1.80 ongeveer dus mooi voor de hele strook en kunnen in de zomer achter mn schuurtje staan
Bijlagen
WP_000080.jpg
WP_000080.jpg (143.75 KiB) 5652 keer bekeken
WP_000082.jpg
WP_000082.jpg (130.04 KiB) 5652 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ruud op 11 mei 2012 15:14

Ik ben die regen ook helemaal zat voor mijn 2 Yucca Rostratas ze worden er niet beter van
Wat ik nu heb gedaan is het grind weggehaald vanaf de yuccas de grond afwaterend laten loppen op de grond Plastic gespannen en het grind er weer op
Als het goed is krijgen ze nu helemaal geen water meer (misschien diep in de grond nog iets)
Ik vind namelijk een afdak niet zo mooi

De kruin bescherm ik met een plastic zak alleen als het regent !!
De zomer moeten ze zo ook wel door kunnen komen het zijn tenslotte droogte planten
Of is het niet goed wat ik nu doe ??
:welkom:
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Ruud

10 bedankjes

Berichtdoor cpo op 11 mei 2012 19:37

Ik denk het wel, zolang je die zak er alleen op doet als het regent, verder ben ik ook toe aan wat meer zon eerlijk gezegt, gewoon lekker even de warmte, ik zie steeds meer planten aan de groei gaan, maar het mag allemaal wel sneller enzo ik heb nu echt genoeg van dorre ne bruine bladeren. Onze rostrata staat in de schuur met zijn koprot verder nog niets te zien van nieuwe groeipunten.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 13 mei 2012 00:59

er valt wel veel water voor woestijnplanten inderdaad helaas

mijn afdak enkel de golfplaatjes voor gezaagd en wat panlatten verzameld. wil de 6 delen wel klaar hebben bijtijds maar ga het er eind van het seizoen pas boven plaatsen.
Ivan

65 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Agave en yucca