Yucca gloriosa is niet kapot te krijgen in ons klimaat. ze worden zelfs tot in Finland aangeplant als vast tuinplant en hoeven dus zeker in Belgie en Nederland geen bescherming te hebben tijdens de winters
Hallo Niek en Kristof. zoals ik die FOTO liet zien in December heb ik er nu een zonder sneeuw. Wat dit Soort zou zijn ? En vraag 2. er staan een paar stekken/of zaailingen naast. die ik mag hebben van mn buurman maaar wat voor grond/aarde kan ik die het beste zetten? Groetjes Augustinno.
Bijlagen
Welke is deze ?
Herschaalde kopie van Afb011.jpg (62.2 KiB) 4776 keer bekeken
dit is de stek/zaailing/of uitloper
Herschaalde kopie van Afb018.jpg (52.71 KiB) 4776 keer bekeken
De uitloper kun je gewoon in potgrond zetten aangezien deze ook al over eigen wortels beschikt. Het zal wel nog even duren voordat je een Yucca van hetzelfde formaat hebt
Ik heb eventueel wel nog een grotere gloriosa te koop. Stuur maar een PB indien interesse
Kan dan eigenlijk elke soort yucca in volle grond geplaatst worden, al is het maar met de nodige zorgen? Ik twijfel al even om mijn yucca elephantipes in volle grond te stoppen, maar 'k ben een beetje bang dat hij de volgende winter niet gaat overleven
elephantipes is inderdaad helemaal niet winterhard. Ik heb gisteren nog een yucca filamentosa variegata gekocht, ik had al een kleine, dit is een iets grotere met al 3 planten en nog vele uitlopers, vandaag of morgen maar eens een mooi plekje voor hem zoeken.
ik dacht ook te zien dat ie voor een gloriosa te zachte bladeren had, maar welke soort het dan wel moest zijn??? Goed het is dus een recurvifolia, nooit van gehoord, dus weer wat geleerd.