Rico schreef:Jammer dat hun stukje grond een verkeerde ligging had, want het was echt prachtig!
Sleep je straks dan alle planten naar binnen of bouw je een soort serre waar je alles bij elkaar in gaat overwinteren?
ja spijtig maar is niet anders, gewoon niet goed over nagedacht, kreeg slechts 2 uur zon per dag van 1200 tot 1400 waarbij de grond niet echt opwarmde, droogde etc en vind dat zonde van de planten.
ik heb een schuurtje van 3 bij 3 meter met daarachter een afdak van zeg 4 bij 4. ze krijgen er aanzienlijk minder licht (dak van dakleer) maar staan mooi droog dus sleep ze daar eind van het jaar allemaal onder wat voorgaande jaren ook al eens gebeurde.

Ruud: wat kleine cactusjes en yucca's zijn gesneuveld, álle linearissen (1 grote met aanzienlijke stam en een handvol kleintjes) en daar wou ik het graag bij houden. verder hebben de cylinderopuntia's i.t.t. de winter ervoor nu wel schade terwijl die goed droog gestaan hebben raar maar waar.
spul staat nu niet echt mooi, heb der veel minder schik mee maar staat wel super in het zonnetje dus laat ze eerst maar eens bijkomen van alle hectiek. de kleine boomyucca's (6 stuks stam van 80 cm tot anderhalve meter) blijven in potten evenals de baccata, de 3 grootste in de volle grond en de cactussen toch nog eens iets leuks mee bedenken want deze verzameling potjes kan me niet echt bekoren.