Cordyline australis in bloei

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Cordyline australis in bloei

Berichtdoor s.janssen op 22 dec 2012 23:15

Ik had dit al gestart op de pagina van facebook maar ik wilde dit graag verder bespreken via het forum. Want niet iedereen is lid van deze facebook en kunnen sommige er misschien nog wat van leren.

Nogmaals het verhaal: Ik heb nu 2 weken een Cordyline australis red star in bezit met een klein stammetje. De plant is afkomstig van de plaatselijke bloemmist en stond droog. Overag naar buiten, in de nacht naar binnen zoals de meeste bloemmiste. De prijs van 3,50 euro kon ik niet voorbij laten gaan!
De plant staat buiten maar met de vele regen/storm staat die even in het tuinhuis, ik heb geen ervaring met deze planten en ik wil geen risico lopen. Vandaag ontdekte ik 2 bloemknoppen bij deze Cordyline australis red star maar is dit wel normaal voor deze plant en met name in deze tijd van het jaar?

Als ik foto's vergelijk met cordyline en met name de groene variant zie ik wel de zelfde bloemen maar in grotere hoeveelheden, echte trossen zoals bij palmen! Misschien in de combi van het weer dat het allemaal wat minder spectaculair dan normaal.

Het bloemknopje zat onder de bloeiwijze.

In het voorjaar komt deze Cordyline in een grote kuip waar deze de hoogte in mag groeien.
Iemand ervaring?
Bijlagen
DSCF7228.JPG
DSCF7228.JPG (83.38 KiB) 4614 keer bekeken
DSCF7231.JPG
DSCF7231.JPG (78.79 KiB) 4614 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Cordyline australis in bloei

Berichtdoor danny2 op 22 dec 2012 23:53

Zelf heb ik er eentje in bloei gehad in 2009 wel met een mooie grote bloem. Deze heeft ongeveer 4 maanden gebloeid en dan nog bijna een jaar eer de zaden rijp waren.
Bijlagen
CIMG2942kkk.jpg
CIMG2942kkk.jpg (263.46 KiB) 4606 keer bekeken
danny2

148 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 23 dec 2012 00:03

Eindelijk gelukt van foto te plaatsen.
deze plant staat er nu nog altijd, dacht dat ze ging afsterven na de bloei maar is gewoon verder gegroeid. Het zijn ook heel makkelijke planten, een paar graden vorst deert ze niet enkel te droog doet ze veel blad verliezen.
danny2

148 bedankjes

Berichtdoor Rico op 23 dec 2012 11:56

Mooie foto's van beide heren!
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Mary op 06 jan 2013 19:55

De rode variant is minder winterhard dan de groene, dus mocht het nog hard gaan vriezen dan naar een koele ruimte of goed toedekken.
Mary

3 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 06 jan 2013 21:03

Hoi Mary,

Ik wil het risico niet lopen met zo'n mooi exemplaar, gelukkig staat die nu op zolder :)
Of het een echte Red star is mij niet duidelijk.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken