Olea europaea

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Olea europaea

Berichtdoor Hitch op 03 maart 2013 14:11

Mijn olijfboompje is de winter goed doorgekomen, heb hem uit de winterverpakking gehaald en ziet er super uit. Hij staat het eerste jaar in volle grond. In de serre verloor hij halfweg de winter steeds een pak bladeren. Nu ziet hij er identiek uit als na aanplant. Benieuwd of deze nu ook eens groei wil vertonen want buiten nieuw blad aanmaken is deze in kuip in de 3 jaar dat ik hem heb nooit gegroeid.
Bijlagen
DSC01031-800.jpg
DSC01031-800.jpg (75.83 KiB) 2155 keer bekeken
Hitch

156 bedankjes

Re: Olea europaea

Berichtdoor ick op 03 maart 2013 14:20

Die is mooi de winter doorgekomen. Mooie dikke stam ook! Gek dat de boom in kuip geen groei vertoonde (behalve dan blad). Ik moet die van mij -een stuk dunnere stam en ook in kuip- iedere herfst flink terugsnoeien omdat die anders echt veel te groot wordt voor de plek waar hij staat. Maar nu die van jou in de volle grond staat, zou je toch verwachten dat de groei echt 'los' gaat in de komende zomer.

groet, rick
ick

71 bedankjes

Re: Olea europaea

Berichtdoor Hitch op 03 maart 2013 14:32

Ja ik hoop het, anders had ik evengoed een plastic boom kunnen kopen, veel minder gedoe en blijft er ook ieder jaar hetzelfde uitzien :lol:
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken