Ervaringen met Pistachia chinensis?

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Ervaringen met Pistachia chinensis?

Berichtdoor draco op 20 jan 2013 19:25

Zijn er ervaringen met deze soort. Ik kocht in 2011 enkele zaailingen waarvan de ontwikkelingssnelheid tamelijk teleurstelt. Ze staan nog steeds in een pot en overwinteren vorstvrij. De zachte uitgroei sterft tot nu toe steeds af en het restant van het houdige deel loopt pas laat in de zomer uit. Ze werden de laatste zomer wel iets hoger dan in 't voorafgaande jaar. Maar het lijkt toch een beetje op de bekende bedevaartpas met afwisselend 3 stappen voor- en 2 achteruit.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Re: Ervaringen met Pistachia chinensis?

Berichtdoor GeL op 21 jan 2013 10:54

Ik ben er net aan het zaaien, ze liggen nu nog in de koelkast en gaan deze week de zaaigrond in. Het is mij nog nooit gelukt deze uit zaad op te kweken. Ik heb nu 100 zeer verse zaden en hoop op een beter resultaat. Alles boven nul is een succes :thumb_up:

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Re: Ervaringen met Pistachia chinensis?

Berichtdoor stillbatt op 18 maart 2013 14:34

Ze mogen niet droog overwinterd worden maar moeten licht vochtig gehouden worden. Logisch voor een bladhoudende plant. Maar hij is niet verloren hoor, als je hem nu water geeft gaat die wel herstarten.

We offer guarantee 100% success with help of latest 642-996 dumps tutorials. good luck...
Laatst bijgewerkt door stillbatt op 28 jul 2014 08:40, in totaal 2 keer bewerkt.
stillbatt

0 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken