Monstera stekken

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Monstera stekken

Berichtdoor Kiwivogel op 20 jul 2015 10:55

Ik ben nieuw op dit forum hier en had enkele vragen. Ik zou graag een stek pakken van een monstera maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen. Ik heb er al het een en ander over gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk waar ik hem het best kan afsnijden. Het gaat om deze plant: Afbeelding Hij heeft dikke liggende stengels en 4 plaatsen waar er bladeren groeien. Ik zie pas luchtwortel na 5 topbladeren of zie er geen doordat de stengel op de grond ligt. Ik las ook dat de stekjes vaak niet te groot mogen zijn, zijn 5 bladeren dan te veel? Kan iemand mij uitleggen waar ik het best snijdt en hoe ik mijn stekje vervolgens het beste kan verzorgen? Alvast bedankt! (En als iemand de juiste soort weet dan hoor ik het graag)
Kiwivogel

0 bedankjes

Re: Monstera stekken

Berichtdoor Dennis_S op 20 jul 2015 11:40

Een topstek met een bladoog is voldoende. Gewoon op een vaasje water zetten en het vormt binnen enkele weken wortels. Ook een stuk stam met één oog (circa 10 of 15 cm lang) wortel en daar zal ook een uitloper uit ontstaan. Echt erg gemakkelijk om te stekken. lijkt mij overigens de Monstera deliciosa.
Dennis_S

349 bedankjes

Berichtdoor GeL op 20 jul 2015 14:14

En ook erg lekkere vruchten!!
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Kiwivogel op 22 jul 2015 09:10

Oke, dankjewel!
Kiwivogel

0 bedankjes