sanguinea

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: sanguinea

Berichtdoor TinekedV. op 19 nov 2014 20:22

Dimi jouw warme brug behoort tot het soort "onkruid" dat je het hele jaar door kunt stekken.
De Sanguinea is een koude brug en die is in deze periode veel moeilijker te stekken. 's zomers is het geen enkel probleem dan heb ik stekken van koude bruggen binnen twee weken geworteld. Ik ga het toch nu proberen omdat ik nu stekken kan krijgen van deze geweldige Sanguinea. Heb van Wilfried vanochtend enkele mooie stekken gekregen, een groene scheut maar ook al redelijke verhoute scheuten. Ga het proberen via root riots met Clonex in een propagator op een warme plaat met 14 uur LED-licht (rood en blauw).
TinekedV.

5 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 19 nov 2014 20:44

Thx voor de uitleg Tineke :thai: En onkruid mag je de mijne inderdaad wel noemen, groeit als niks inderdaad. Dacht dat dit bij alle bruggen zo was. Weer wat bijgeleerd (a)
Het is de 'Phoenix' waar ik over spreek trouwens, grootste witte bloem had je me in den tijd verteld ;)
Komend voorjaar zal ik het forum in de gaten houden als er stekjes van deze beschikbaar komen. Hopelijk lukt het nu ook al Tineke met die mooie stekken van Wilfried, maar als ik zie wat jij allemaal al gepresteerd hebt twijfel ik daar niet aan, succes :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor TinekedV. op 19 nov 2014 20:58

Ik ben momenteel nogal bezig met rode / roodachtige bruggen. Heb altijd gezegd dat die niet bestaan (althans bij de warme bruggen). Toch zijn steeds meer kwekers er mee bezig. Heb nu van diverse soorten stekken in de opkweek / krijg stekken om op te kweken. Heel benieuwd hoe deze zich houden in ons klimaat. Heb wel al enkele die goed donker roze worden maar echt rood is deze Sanguinea en de rode Cordata op mijn profielfoto. Die moederplant was dood maar ik heb weer een stekje dat ik nu heel zorgzaam opkweek.

Wordt vervolgd...
TinekedV.

5 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 20 nov 2014 21:07

Ik wil niet teveel van het topic afwijken maar wou nu eigenlijk wel eens vragen of de blauwe kleur echt niet mogelijk is bij Bruggen ? :onzeker:
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor TinekedV. op 21 nov 2014 03:47

Tot nu blijkbaar niet Dimi. Veel kwekers zijn er mee bezig. Bij de warme bruggen is blauw denk ik nog ver weg. Als er blauwe bruggen komen zal dat m.i. eerder bij de groep koude bruggen zijn. Er zijn er wel al enkele die als je goed kijkt iets blauws hebben maar eigenlijk toch steeds meer paars of lila zijn.
TinekedV.

5 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 21 nov 2014 17:54

Thx Tineke :thai: Geduld hebben dus ;)
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bomen en struiken