Zijn bij julllie ook eucalyptussen doodgevroren???

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Zijn bij julllie ook eucalyptussen doodgevroren???

Berichtdoor Master EYE op 24 maart 2012 13:44

bij mij zijn ze ook allemaal dood, 4 stuks. alle 4 nutans. ze zijn 2 jaar oud en staan 1 jaar in de volle grond. Helaas....
Master EYE

3 bedankjes

Berichtdoor cpo op 15 apr 2012 12:42

Ik heb 2 gunni azura's staan en die zijn nagenoeg zonder schade de winter doorgekomen, een paar dorre blaadjes aan de onderkant, that's it. Maar een niphophila is compleet kaal :shock: zit echt geen blaadje meer aan en ik zie ook nog geen herstel van de plant. Het maffe is dat de niphophila en de gunni azura vlak bij elkaar staan, er zit denk ik 1,5 meter tussen. Verder hier gewoon normale grond.
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor cpo op 15 apr 2012 12:43

dit is de niphophila die in maart nog bruin was, inmiddels is al zijn blad gevallen. :?
Bijlagen
eucalyptus compleet bruin.jpg
eucalyptus compleet bruin.jpg (112.05 KiB) 3995 keer bekeken
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Nody op 20 apr 2012 11:27

Mijn debeuzevillei die de helft van zijn blad heeft verloren (vooral onderaan) begint langzaam 'knoppen' te krijgen waar al het begin van nieuw blad te zien is. :thumb_up:
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor cpo op 20 apr 2012 11:30

Ik heb zojuist ondekt dat de niphophilia onderaan het stammetje weer aan het uitlopen is. :) De azura's zijn al volop aan t groeien.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor bjoveer op 22 apr 2012 10:31

Kan er mij iemand vertellen aub of een eucalyptus nog kans maakt als de hoofdstam sapstroom laat zien als je aan de bast krapt maar dat de rest er maar verdroogd uitziet. Alle zijtakken zien er dood uit, bladeren zijn bruin en zijn bijna allemaal afgevallen. Boom is 4m. Geeft momenteel een heel zielig beeld in mijn tuin, heb er zoveel hartzeer van om dat ik van eucalyptus bomen zoveel hou.
Enfin, wat zouden jullie doen of wat denken jullie ... sapstroom in de hoofdstam is dit een teken dat hij er volledig doorkomt? Zo ja wanneer maakt deze terug nieuwe bladeren?

Ter info, ik had deze boom met vliesdoek ingepakt tot 2.5m hoogte

mvg

Björn
bjoveer

5 bedankjes

Berichtdoor cpo op 23 apr 2012 08:58

denk niet dat je er een zinnig woord over kan zeggen, ik heb geen grote eucalyptussen, maar de niphophilia begint ook onderaan de stam uit te lopen, verder nog geen groei te ontdekken terwijl de rest van de takken ook sapstroom bevatten en er niet dood uitzien. Je zou tussen nu en 3 weken toch groei moeten ontdekken, dus niets aan doen en gewoon geduldig afwachten
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor bjoveer op 23 mei 2012 08:26

Ondertussen einde mei ... nog steeds geen knopjes te zien op mijn 4m hoge eucalyptus. Ik zie nu wel dat hij uitloopt vanuit de grond. Hoe ga ik hiermee verder? uitlopers zijn als het ware een bosje onderaan de stam. Wil dit nu zeggen dat de boom nog bladeren kan maken? Of moet ik deze toch afzagen en de uitlopers terug hun werk laten doen? Iemand ervaring mee? Tot over 4 weken had ik sapstroom in alle zijtakken, ondertussen is dit niet meer. Blijkbaar leeft de boom toch nog wel want anders zou ik deze uitlopers niet hebben ... of zie ik het verkeerd.

Alle raad zeer welkom

alvast bedankt groene vrienden
bjoveer

5 bedankjes

Berichtdoor cpo op 23 mei 2012 09:43

Lastig he?? Ik heb hetzelfde met een vijg die had ik tot boompje gesnoeit en die loopt nu ook uit aan de onderkant, ik vraag me dus hetzelfde als jou af, krijg ik nu een struikje ivp een boom. En mijn niphophilla loopt vooralsnog onderaan de stam uit, maar steeds hoger op komen wel wat blaadjes dus nog niet helemaal de moed opgeven. Alhoewel ik denk dat je je boom uiteindelijk een flink stuk moet in gaan snoeien.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Nody op 23 mei 2012 10:26

Mijn E. debeuzevillei heeft aan de top al nieuwe takjes van 10 cm lang gemaakt met al enkele blaadjes van 5 cm lang. Ik had hem niet ingepakt, alleen wat stro aan de voet tijdens de winter.

Het is dus niet bij iedereen kommer en kwel. Blijf het proberen mensen. Eucalyptussen kunnen per exemplaar heel erg verschillen in winterhardheid.

Ik heb de mijne gekocht bij de Groene Prins. Goede bron voor deze plantsoort dus.
Nody

23 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bomen en struiken