Albizzia nog niet actief

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Albizzia nog niet actief

Berichtdoor Alexander op 21 jul 2013 03:31

Nu met de warmte komt de mijne helemaal tot leven! Eerst leek hij op sterven na dood en nu allemaal nieuwe gezone scheuten! Ik heb de boubri vorm.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor draco op 21 jul 2013 15:23

Albizia julibrissin 'Boubri' is volop in de groei, knopvorming is nog niet te zien. Het is de enige variëteit die de afgelopen winters redelijk heeft doorstaan. 'Evi's Purple' in de tuin zit op 30 cm hoogte, dat schiet niet op na de vorstschade in februari 2012. Het exemplaar in kuip dat in de kas heeft overwinterd, zit vol knoppen met de vandaag de eerste bloem.
Bijlagen
Ajul_'Evi'sPurple'.jpg
Ajul_'Evi'sPurple'.jpg (60.29 KiB) 2234 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 26 jul 2013 04:52

Boubri is de sterkste en best bloeiend is ook mijn ervaring. En arme grond geloof ik niet echt, bij mij staat hij op voedselrijke en humusrijke zandgrond. Krijgt nu ook veel water. Het zijn bomen uit een moessonklimaat met natte warme/hete zomers en vrij droge winters!

Het is trouwens Albizia met 1 z.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bomen en struiken