Ik heb deze plant nu al een jaar of 6-7 maar kan hem maar niet overhouden in de tuin. Hij zou nogthans bovengronds afvriezen en dan terug opkomen uit het wortelgestel. Bij mij is dit nog nooit gebeurd. Gelukkig is hij makkelijk te stekken en zo heb ik elk jaar wel een nieuwe maar ik vraag me toch af of er mensen zijn bij wie hij dus wel steeds terugkomt. Op het vorige forum waar ik aktief was dacht men dat het lag aan het feit dat ik hem vrijwel meteen na de eerste vorst insnoeide tot net boven de grond en dat ik daar dus beter mee wachtte tot de eerste groei verscheen maar zo heb ik vorig voorjaar dus wel erg lang met een dode plant in de tuin gezeten zonder dat er leven aankwam en uiteindelijk heb ik het zootje op de composthoop gezwierd zoals ik al elk jaar moet doen. Opvallend aan mijn plant is dat hij het lang na de eerste vorst nog gewoon goed volhoud en zelfs bij koude t° blijft doorgroeien tot het een keer enkele dagen na elkaar vriest en dan heeft hij het meteen ook echt gehad.
Nu zou het natuurlijk ook wel kunnen zijn dat mij de verkeerde soort is verkocht, hij komt namelijk van bij Exotica in Nijlen

. Als hij dus bij jullie wel terug komt ieder voorjaar dan zal dat de reden wel zijn.