Ik heb me toch laten verleiden deze plant aan te schaffen. Nu lees ik her en der dat deze 9 tot 12 m hoog zou worden?!? Dit terwijl ik dacht dat het een kleine struik zou blijven. Misschien dat het in kuip wel zo geen vaart zal lopen?
Zijn er nog mensen die deze al een tijdje hebben en me kunnen zeggen hoe zij deze plant verzorgen?
Mijn intentie was deze in de zomer buiten te houden en dan 's winters binnen in de verwarmde serre op 8°C. Lijkt me wel te doen aangezien deze plant USDA zone 10 is en dus tot -2° aankan/overleefd. Toch lees ik dat hij best op 12° C word overwinterd specifiek voor doorgroei en zelfs bloei.
Hij zou ook om de 2 jaar naar een grotere potmaat moeten? (dit zou ik nu moeten doen want zijn wortels groeien momenteel onderaan uit de pot) Ik vind verder niets terug over welke grondsoort hij prefereert en hoeveel de watergift hoort te zijn. Ik begrijp wel aangezien hij bladhoudend is dat hij ook in de winter water moet blijven krijgen. Hoe zit het met bemesting? Welke en hoe vaak/wanneer?
Kortom, al jullie ervaringen met deze plant zijn welkom.