Eucalyptus Kingsmillii groeitspurt volle grond

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Eucalyptus Kingsmillii groeitspurt volle grond

Berichtdoor kenbeimer op 16 okt 2014 09:59

Opnieuw een Eucalyptus vraag. ;) Van mijn zakje Kingsmilli zaad is maar één zaailing ontkiemd en deze leeft nog steeds. Echter is deze helaas binnen ontkiemd (my bad) in een grote pot. Ik heb hem dus vrij laat na ontkiemen pas naar buiten gezet, waardoor er een groeispurt is ontstaan en nu kan deze niet op eigen "benen" staan en wordt gestut.
Afbeelding
Ik las dat de Kingsmilli matig winterhard is. Toch wil ik hem volgend jaar in de volle grond zetten. Ik zat zelf te denken om hem iets dieper weg te stoppen, ivm stevigheid. Maar wellicht is dit wel helemaal niet aan te raden.

De Kingsmillii wil ik in de achtertuin uitplanten in een beschut hoekje. Dit is ook 's winter makkelijker te beschermen.
Afbeelding
(Oude foto van boom die wortelschade niet heeft overleefd, dit plekje is dus nu vrij ;) )
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer

1 bedankjes

Re: Eucalyptus Kingsmillii groeitspurt volle grond

Berichtdoor kenbeimer op 27 okt 2014 10:17

Update, hij heeft zn steuntjes niet meer nodig!
Afbeelding
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer

1 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken