eucalyptus

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

eucalyptus

Berichtdoor arpad veldhuis op 04 aug 2015 10:45

welke soort is het meest winderhard,ik woon in Duitsland(eifel op 450 meterhoogte)en eigelijk wil ik het eens proberen of zeggen jullie dat ik geen kans maakt met 1 soort?

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis

57 bedankjes

Re: eucalyptus

Berichtdoor jaak op 04 aug 2015 13:17

Ik heb nu 6 jaar een Eucalyptus Debeuzevillei staan aangeplant als sprietje van 10cm hoog en is nooit beschermd geweest en doet het geweldig met op dit moment een hoogte van ongeveer 7 meter

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 04 aug 2015 19:08

De Eucalyptus gunnii 'Azura' (nu overal verkocht) is een pak harder dan de gewone E. gunnii welke bij mij pas sneuvelde bij langdurige ijsdagen en nachtt° van -22°C. Het is trouwens uit die 2 zware winters die Europa enkele jaren terug teisterden dat de selectie 'Azura' geselecteerd werd bij een Franse kweker. De E. gunnii 'Azura' blijft ook wat compacter hoewel mijn oudste boom (3 jaar) toch aan de 6 m zit. Prachtige bastverkleuring ook en de blaadjes blijven opmerkelijk felblauwig groen van kleur, zomer en winter. Mijn andere Eucalyptussoorten kregen erg snel van die bruine vlekken in de bladeren en ik heb er verder ook niet erg goede ervaringen mee (niphophilla en debeuzevillei legden beiden het loodje samen met de E. gunnii.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor arpad veldhuis op 05 aug 2015 19:08

bedankt voor jullie reactie de eucalyptus gunnii azura kan ik bij mijn in de buurt niet kopen dus zal wel een keer doen als ik nederland bent
arpad veldhuis

57 bedankjes

Berichtdoor Rogier op 05 aug 2015 20:36

Ik heb nog wel een mooie Eucalyptus 'Azura' voor je staan van ongeveer 2,5 / 3 meter.
Ook heb ik nog een Eucalyptus neglecta van 2,5 meter. En een Eucalyptus niphophila van 1,50 meter.

Ze mogen voor kleine prijsjes.

Groet! Rogier
Rogier

13 bedankjes

Berichtdoor arpad veldhuis op 07 aug 2015 12:30

Rogier schreef:Ik heb nog wel een mooie Eucalyptus 'Azura' voor je staan van ongeveer 2,5 / 3 meter.
Ook heb ik nog een Eucalyptus neglecta van 2,5 meter. En een Eucalyptus niphophila van 1,50 meter.

Ze mogen voor kleine prijsjes.

Groet! Rogier

dankje voor de aanbod,maar ik ga volgend week naar maastricht inkopen doen dus dan ga ik daar even kijken
arpad veldhuis

57 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken