Diospyros kaki Marcoteren wie heef ervaring ?

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Diospyros kaki Marcoteren wie heef ervaring ?

Berichtdoor Wimkoh op 26 jan 2012 13:32

Hallo,

Van een vriend die van mij weet dat ik nog al gek op planten ben vroeg of ik een walnoten boompje wilde hebben. Zijn beide ouders waren kort na elkaar overleden en het huis zou te koop komen te staan.

Echter zijn vader had nogal groene handjes. Ben toen meegegaan met hem om in die tuin te kijken.

Tuin we echter bij de tuin waren om die eruit te halen stond daar ook een 2 meter hoge Diospyros kaki. Toen ik hem vroeg of hij die plant ook niet kwijt wilde had hij daar geen bezwaar tegen.

Dus heb ik nu die geweldige plant. Heb ze wel een geprobeerd te zaaien. Nu dacht ik ik moet die
toch in het voorjaar snoeien dus waarom niet een proberen om die te marcoteren.

Heb dat nooit eerder gedaan maar wil het wel eens proberen.

Iemand ervaring hiermee. Wat voor mij van belang is welke tijd ga je dit doen.
Wimkoh

33 bedankjes

Re: Diospyros kaki Marcoteren wie heef ervaring ?

Berichtdoor palmgek op 26 jan 2012 14:44

Hoi Wim,
Vorig jaar heb ik ergens in het voorjaar 2 grote takken van mijn vijg gemarcoteerd. Eind september heb ik betreffende takken die inmiddels een mooie bos wortels hadden afgezaagd. Dit zijn nu 2 boompjes waarvan er 1 naar mijn zus en 1 naar mijn ouders is gegaan. Of het op deze manier ook werkt voor deze Kaki durf ik niet te zeggen. In onderstaande link heb ik omschreven hoe ik destijds te werk ben gegaan.

viewtopic.php?f=49&t=4568&start=90

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

460 bedankjes

Re: Diospyros kaki Marcoteren wie heef ervaring ?

Berichtdoor faruk op 17 jun 2013 15:09

Wil je ons alsjeblieft op de hoogte. Ik heb ook plannen om het ook eens te proberen. Zelf heb ik het geprobeerd te stekken met geen resultaat.

Hou ons op de hoogte!

Groeten, Faruk
faruk

1 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken