Hallo mensen ik heb op de plante beurs in haps bananenzaden gekocht. Toen ik thuis kwam hen ik ze eerst 5 dagen laten weken in water met kiemvloeistof. Daarna heb ik ze in bakjes van 20c bij 20c met een doorzichtig plastic dakje erop ingezaaid in gewoon potgrond, goed vochtig gehouden en als het een beetje droger werd een beetje water er op sproeien. De bakjes staan in een groote glaze kas. Overdag altijd vochtig in die bakjes snachts koeld het af(heb daar geen verwarming of lichtslangen) dit is om de dag nacht temperatuur toe te passen.
Nu nog steeds geen kiemers

geef ik misschien te veel water? In dat bakje verdampt niks er zitten geen gaten inn, is het misschien iets om er gaten in te prikken? Tog is het af en toe een beetje droogjes dan geef ik wat water, is er zo kans op rot? (Nog geen schimmel gehad) moet ik de dag nacht temperatuur blijven toepasse of is dit alleen voor in het begin om wakker te schudden, of moet ik ze bjj een constante temeratuur neerzetten binnen voor het raam ofzo?
Kan ik het nu schudden met mijn zaden of weet iemand nog iets om ze te redden? Moet ik nu nieuwen kopen ? (Dat doe ik dan het is mijn wens om banwnen te laten ontkiemen

) moet ik dan bijvoorwaard cocpeat gebruiken of iets anders doen?
Ik hoor graag van jullie en alvast badankt!
Mvg steftielemans