Heb net mijn joey zaailing (1 blad) overgepot, halverwege de pot zat het zaadje. Weet nu niet zeker of deze nog aan de wortels vastzat, of dat hij als los was. De zaad zat vol met ongedierte, allemaal kleine witte wormpjes. Tot hoelang word de plant gevoed door de zaad?
Hoop dat hij het overleefd, zou jammer zijn van deze mooie plant.
Heb een joey van zo'n 3 jaar,zijn langzame groeiers. Gemiddeld een blad per jaar alhoewel ik net toen ik de foto nam, zag dat het 2de blad van dit jaar zich aan het vormen is.
Hallo, moeilijke jongens zijn het! Grad nu zal het nog gaan, maar als je volwassen blad hebt verlangt deze een zeer hoge luchtvochtigheid! Bij mij alleen in de tropenkas kunnen houden! Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Zo groot zal ie toch wel niet worden,volwassen bladeren meten 2,5 mtr bij 1,5 mtr Dat is in hun habitat het regenwoud,maar ja we zien wel. Voorlopig doet ie het goed,heb m de hele zomer in de open kas gehad,vinden ze wel lekker volgens mij onder die polycarbonaatplaten,de temperatuur was er overdag rond de 30 graden en regelmatig hoger.