Cocosvezel potgrond los of geperst?

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Cocosvezel potgrond los of geperst?

Berichtdoor draco op 19 feb 2014 19:23

Ik gebruik als potgrondmengsel tot nu toe Cocopeat gemengd met zwartveen. Zoals gebruikelijk in deze branche is het aantal diverse productsamenstellingen flink uitgedijdt en de prijs navenant gestegen. Potgrond koop ik bij de boerenbond voor € 8 per 70 L. Cocopeat in zakken van 40 L is bijna even duur.
Samengeperste cocosvezel koop je al voor € 5 per 60 L gebruiksklaar product (exclusief verzendkosten).
Is het laatste een goed alternatief voor het kant en klare product ? Het geperste product zou volgens sommige sites een lagere zuurgraad hebben ?
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Re: Cocosvezel potgrond los of geperst?

Berichtdoor palmguy op 19 feb 2014 22:05

Hallo

Ik heb vorig jaar voor het eerst geperste cocopeat gebruikt als zaaimedium, (voorheen zaai en stekgrond), en ik ben er in die mate tevreden van dat ik dit jaar daar mee verder ga. Prijzen heb ik nog niet vergeleken. Ik zaai tegenwoordig enkel Yucca 's. Ben benieuwd wat de input van anderen is.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 20 feb 2014 01:46

Als ik het goed heb zit er in de geperste blokken geen toegevoegde voedingsstoffen en in de losse cocopeat wel. Verbeter me maar als ik het mis heb.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor draco op 20 feb 2014 01:56

Volgens mij zaten die voedingsstoffen ook niet in het originele cocosvezel product. Voor mij maakt het niet uit want ik voeg standaard organische mest aan de potgrondmix toe. Het samengeperste product is kennelijk ook populair bij telers van wiet ;)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor voschke op 20 feb 2014 20:10

ik gebruik cocospotgrond van de legro 40L € 4,50 echter laat ik het komen in bigbale van 2 m3 voor eigen gebruik, en de zakken voor de verkoop

ik gebruik deze grond veel, werkt prima!
voschke
Bedrijven

32 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken