wow loowie dat ziet er goed uit bij jou. En lijkt me idd totaal geen verslaving
Ik heb gister tot overmaat van ramp de deksel van mijn kweekast kapot laten vallen. Hele stukken zijn er uit nu. Ik moet vandaag even een nieuwe bestellen op internet. Want ik kan er wel een folie even overheen spannen maar als ze kiemen is dat gewoon te laag. Dus ik ga gewoon tijdig een nieuwe bestellen (of 2 )
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
inmiddels zijn er 2 nieuwe propagators binnen gekomen en heb ik een nieuwe deksel zolang op de oude bak gelegd. Zo kunnen we weer lekker verder met kweken
Ze staan nu reeds 3 weken en nog steeds wachten we op kiemers
Mijn fortunei's zijn een tijdje eerder gezaaid als die van jou, maar ook nog steeds niets.. Misschien waren mijn zaden slecht, of duurt het heel lang. Ik ben benieuwd wanneer die van jou uitkomen.
In de tussentijd groeien de Robustas goed door De meeste hebben al 2 blaadjes, en een begint al aan het 3de blad.
En ondertussen zijn er ook al een hoop nieuwe trachy's gezaaid van zaad wat ik hier op het forum kocht.
Ik kan enkel maar bevestigen dat geduld een mooie deugd is voor de palmboomzaaier.
Washingtonias kiemen en groeien waar dat ge bij staat ( lichtjes overdreven ) een phoenix canariensis en een phoenix theopastri gaat ook nog, maar trachies, waggies, braheas, chamaeropsen is wat anders. Toch geef ik het 1 kans op 2 dat de R. Hystrix nog deze eeuw uitkomt.
inmiddels al ruim 3 maanden verder en nog steeds geen enkele zaailing te bekennen. Ik zelf heb het idee dat de zaden niet meer kiemkrachtig genoeg waren De yucca's daaraantegen die ik een maand later had gezaaid waren wel goed vers. Van de 14 zaden waren er 13 gekiemd. ik laat de bak nog maar gewoon even staan maar het liefst zou ik opnieuw beginnen.
Maar nu de vraag hoe lang heeft het bij jullie maximaal geduurd voordat de eerste zaailingen boven kwamen??????