zaaibak met automatische bewatering

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

zaaibak met automatische bewatering

Berichtdoor hexina op 23 jun 2011 11:47

Ik kwam deze tegen op internet en wilde deze stekbakken graag met jullie delen, aangezien de prijzen reuze meevallen. Ik heb laatst een grote variant gezien de van het kweekkastje dat ik gebruik maar die zijn stukken duurder. Deze zijn echter goedkoper en ik ze lijken me stukken beter. :D

12 cellen - zaaibak met automatische bewatering slechts €6.50 per stuk en vanaf 2 nog maar 5,95 per stuk(zie foto 1 en foto2). of de bak met 24 of 40 cellen voor 9.95 per stuk(zie foto 3)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------
elektrische zaaibak 4-delig €29.00 per stuk
Elektrisch verwarmde zaaibak voorzien van een 10 watt verwarmde bodem waardoor de bodemtemperatuur ca. 8°C wordt opgewarmd, ideaal voor een snellere kieming en groei van zaaigoed of het bewortelen van stekken.
Afbeelding

Er zijn echter nog veel meer modellen beschkbaar op de site: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=840

Groetjes Esther
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Re: zaaibak met automatische bewatering

Berichtdoor arian1970 op 23 jun 2011 14:09

Ziet er goed uit, iemand deze al besteld?
arian1970

9 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 23 jun 2011 19:26

Van de onderste heb ik een variant in de lengte. Die staan elk jaar wel eens bij de Lidl in de reclame. Ik dacht dat ik ongeveer dezelfde prijs heb betaald maar er staan dubbel zoveel bakjes op als hierboven!
Qua resultaten met je natuurlijk geen wonderen verwachten tov een kweekbak met thermostaat bv. maar ik mag toch niet klagen hoor. ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor arian1970 op 23 jun 2011 22:21

Nou, ik ga er geen aanschaffen voor dat ik het weet staat dan weer heel de vensterbank en de zolder vol met bakjes. Het nadeel van zaaien is altijd als het lukt heb je er veel te veel. Ben nu bezig met de squarrosa te zaaien, staan nu al een maand of 4 en nu komen er kleine varens op, leuk maar het zijn er weer veel. Was de eerste keer dat ik dit deed dus ze meoten nog wel wat groeien aangezien ze pas een paar cm groot zijn. Ben benieuwd of ik ze straks door de winter krijg.

Arian
arian1970

9 bedankjes

Berichtdoor hexina op 24 jun 2011 07:55

ik heb ze nog niet besteld want die wat ik wilde zijn niet voorradig.
Ik zocht eigenlijk een soort zelfde bak als wat ik nu heb maar vond deze.
Dus als ze er zijn wil ik er graag eentjuh bestellen.
Of toch even bedenken of ik een grotere wil. hihihihi :thumb_up:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken