pompelmoes

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

pompelmoes

Berichtdoor prutser 2 op 01 feb 2013 19:01

hallo palmvrienden,ik heb uit suriname een geente pompelmoes plantje gekregen,ik heb het de wintermaanden erg koel neergezet, maar ondanks dat het uit een klimaat van 30 graden en hoger komt,en dus geen winters kent ,alleen droge en natte tijden , is hij toch spontaan bloem knopjes gaan vormen ? dacht pas in de lente dit waar te kunnen nemen in de kas ,maar het kon dus niet wachten ,en het is net februarie,heb het nu langzaam warmer gezet ,volgend jaar nog koeler zetten,kunnen dus wel erg veel kou verdragen dus, had eerlijk verwacht dat het tot rust zou komen,in de koele kamer staat het koud met lage temaraturen in vorst periode 3 graden boven 0 en toen daarna rond 5 a 10 graden, zijn dus erg sterk en dat uit een tropich klimaat ?hopelijk komt er 1 pompelmoes aan,het plantje is zoals gezecht geent en is 40 cm hoog,de bladeren lijken op die van een sinasappel plant,kan ook niet anders wand het is familie van elkaar,in die koele kamer had ik het droog gehouden en zijn wel een paar bladeren af gevallen,maar liep tevens meteen weer uit,naast bloemknopjes komen er ook nieuwe bladknopjes uit,mooi voor de vertakking ,wat kan ik nu het best doen ? in kamer houden en wachten op zonnig weer in de kas? m,v,g,paul
Bijlagen
pompelmoes 1.JPG
hier zie je hoe de bloem knopjes zijn gevormt van die pompelmoes
pompelmoes 1.JPG (153.34 KiB) 3306 keer bekeken
prutser 2

23 bedankjes

Re: pompelmoes

Berichtdoor Grad85 op 01 feb 2013 19:14

Het is heel normaal dat citrussen rond deze tijd gaan flushen,bij mij in de kas ook.
Gewoon laten staan,ook nog geen voeding geven,wel water :lol:
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 01 feb 2013 21:09

mooi grad85, bedankt voor de snelle reaktie,ik heb pas kort die plant en wist er eigelijk weinig van,zal hem wel moeten ondersteunen als er daadwerkelijk een pompelmoes aankomt :lol: die worden nogal erg groot :roll: hopelijk lukt het wel eentje te krijgen ,iemand ervaring ermee m,v,g,paul
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 02 feb 2013 12:42

Het is nog een klein plantje,dus verwacht er nog niet teveel van.
Al die bloesem die je nu ziet,wil niet zeggen dat dat ook vruchten worden.
Hij zal een groot gedeelte afstoten,en misschien dat er dan een vrucht overblijft :o
Heb hier 2x Ruby red staan,is familie van je Pompelmoes,is wel wat groter dan jou plantje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Keer terug naar Exotische vruchten