Allereerst wil ik graag iedereen bedanken voor de input. Het meedenken wordt enorm gewaardeerd!
Helaas woon ik niet aan de kust maar in Enschede.
Wat nu te doen met de palm...
Volgens mij is een aandachtspunt dat ik ten opzichte van de doorsnee palmvriend
dat ik bijzonder weinig thuis ben, met name in de vakantieperiode. De hele kerstvakantie zal ik misschien een of twee keer hier zijn, de rest van de tijd bij mijn ouders of elders.
Als ik het goed begrijp dan moet de palm eigenlijk alleen met strenge vorst (Is daar een getal aan te koppelen?) naar binnen. De minima die ik zo snel heb kunnen vinden van afgelopen jaren lijkt anderhalve week tussen de 10 en 15 graden vorst wel het minimum te zijn, met een of 2 dagen echt koud (-17, -20). Als ik er dan toevallig niet ben krijgt hij het flink voor de kiezen, lijkt me. Mocht de palm de grond in gaan is dat wel tegen een witte gepleisterde zuidmuur, dat lijkt me zo de beste plek. Natuurlijk zal ik m dan wel goed inpakken, mocht het koud worden.
Al met al weet ik het dus nog niet zeker. Voor beide opties valt wat te zeggen, maar volgens mij moet ik wel snel een besluit nemen, anders is het echt te laat.
Nogmaals bedankt voor alle input,
Lighthouze
PS: @ LaPalmeraie: Ja, dat is een studentproof grassoort. Onverwoestbaar en onderhoudsvrij