identificatie agave

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

identificatie agave

Berichtdoor yme op 06 sep 2015 12:02

net terug van vakantie op Sardinie, waar ik (denk ik) 2 soorten stekken/bulbils van agaves van heb meegenomen :mrgreen:

maar welke soort(en)?

na wat internet gezoek denk ik dat ik een agave weberi heb: er stonden er 2 naast elkaar, waarvan er 1 net had gebloeid. deze beiden hadden geen kleine stekjes die uit de grond kwamen groeien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/URL]

van deze bulbils waren er al een aantal afgevallen en zagen er een beetje droog uit. die heb ik in een glas water gezet en nu hebben ze al mooie wortels.

de tweede agave lijkt er best wat op (ook een vrij glad blad), maar de vorm van het blad is toch wat anders en deze agave maakte juist heel veel stekjes aan (zoals valt te zien). ik heb geen idee wat deze soort zou kunnen zijn (of dat dit ook een weberi is).

Afbeelding

Afbeelding[/URL]

en wat is nu de beste manier om ze op te groeien? gelijk in de aarde of eerst wortels laten groeien in een glas water? en kan ik ze nu nog buiten laten opgroeien? is er enige ervaring met winterhardheid van deze soorten. (op weberi vind ik op dit forum niet heel veel :P )

groetjes,

yme
yme

43 bedankjes

Re: identificatie agave

Berichtdoor pevano op 06 sep 2015 13:56

Agave desmettiana. Niet winterhard.
Stekje op laten drogen en dan planten.

Peet
pevano

40 bedankjes

Re: identificatie agave

Berichtdoor yme op 06 sep 2015 17:54

aij! :evil: dat is balen!!

dan had ik net zo goed een stekje van een agave attenuata kunnen meenemen.... die stonden er ook genoeg... :shock:

maar bedankt voor de identificatie van de eerste agave!! :thumb_up:

groetjes,

yme
yme

43 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie