Musa Siam Ruby

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Musa Siam Ruby

Berichtdoor Grad85 op 24 aug 2009 22:27

Herschaalde kopie van 019.jpg
Herschaalde kopie van 019.jpg (67.6 KiB) 2930 keer bekeken
zo ziet een siam eruit als ie in de volle zon staat
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Berichtdoor draco op 24 aug 2009 22:45

lapalmeraie schreef:Ik ben sinds zaterdag wel in het bezit van een siam ruby maar via Ro :)
Zo zien die eruit;
Afbeelding

De linker is een Musa Siam Ruby 'green', de rechter een echte Musa Siam Ruby. Die wordt, MITS VOLDOENDE ZON, zo rood als je hem overal op Google ziet. Zonder zon blijft hij veel groener.

Misschien kun je zo beter vergelijken draco. ;)

Vrgr
LP

nu begin ik meer en meer te twijfelen hoor , als je de 2e foto ziet van mij dan kan je toch op het grootste blad reeds enkele rode plekken zien , zou het kunnen dat hij door daar in de serre te staan ( en dus geen volle zon te zien ) nog niet rood gekomen is ?????
ik denk dat de beste oplossing om exact te weten komen of het nu een musa siam ruby is of niet , de foto door te sturen naar Guus en zijn advies vragen , hij zou het wel moeten weten he,
draco

Berichtdoor TropiRo op 24 aug 2009 23:29

De vorm van het blad lijkt niet op die van een siam maar op die van een mb. red, ook is het niet normaal dat alleen de stam rood is bij een siam maar het is wel normaal bij een basjoo red. Ik hou het bij basjoo red.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor draco op 25 aug 2009 01:13

probleem opgelost
al bericht terug gekregen van Canna Banana
is dus idd een Musa Basjoo Red
Als iemand interesse heeft om die te ruilen tegen een Musa Siam Ruby , laat mij iets weten
Zal het ook bij "ruilen" plaatsen
draco

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie