Hij was nog niet groot genoeg, maar nu herken ik hem zelfs.

Heb nog maar even een foto gemaakt. De naam die bij de plant hoort weet ik echter niet.

Dat je ook binnen last van onkruid kunt hebben. Die pot heeft bijna een jaar warm en droog ergens gestaan, dus hij heeft dr al de tijd gestaan in afwachting van het waterballet dat ze kregen.
Laat hem mooi nog even staan, want op die plek had ik eigenlijk ook helemaal niets gezaaid. Lekkere snack voor het konijn straks.

Tijdens het maken van de foto merkte ik twee miniuscule kiempjes op, beide te klein voor de camera. Aangezien het aan twee verschillende kanten was (Drosera en Venus fly trap kant) ga ik er vanuit dat dit wel eens de langverwachte kiempjes zouden kunnen zijn. Ze zien er in ieder geval beide anders uit. De ene lijkt een iel steeltje en de ander meer een gewoon kiempje, maar toch ook niet helemaal gewoon. Dit is denk ik de Venus fly trap.

Zodra ze groter zijn, zal ik hier ook een foto van maken.
Klopt het dat vleesetende zaden van zadengigant moeilijk te ontkiemen zijn? Dit hoorde ik vaker en ik heb het al vele keren geprobeerd ZONDER enig succes.