Wat voor familie/ soort is deze plant?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Wat voor familie/ soort is deze plant?

Berichtdoor jandebadeendxD op 01 mei 2013 22:30

Beste exotische planten kenners.

Was een beetje aan het rondlopen in de botanische tuinen, op zoek naar leuke plantjes voor in mijn terrarium en toen kwam ik de volgende plant tegen:

Afbeelding

Volgens de mensen daar was het een cochliostema maar dat is lijkt me toch heel sterk, misschien een bromelia? Wie helpt me op weg? :D

Met vriendelijke groeten,

Bastiaan.
jandebadeendxD

0 bedankjes

Re: Wat voor familie/ soort is deze plant?

Berichtdoor Itrme op 01 mei 2013 22:44

Het is inderdaad een bromelia, misschien zoeken in de richting van Neoregelia? mischien Neoregelia 'lila'
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 01 mei 2013 22:47

Verkopen ze tegenwoordig ook al terrariumplanten bij botanische tuinen? Of beetje ideeën op doen?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor jandebadeendxD op 01 mei 2013 22:55

dat mogen ze zeer zeker niet in verband met contracten, al kun je natuurlijk altijd zaden aantreffen op de grond :roll:

Ik heb als het goed is iemand die aan vrijwel iedere plant kan komen, en voor zover ik weet zijn bromelias niet de grootste bedreiging voor de nederlandse flora? Plus ze zullen worden gehouden in een gesloten omgeving :).

de bovengenoemde bromelia zou hem inderdaad kunnen zijn al komt die niet helemaal overeen.

mvg.
jandebadeendxD

0 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie