Welke palm is dit

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Welke palm is dit

Berichtdoor Lampenz op 22 sep 2014 08:45

Beste,

Een kennis van mij vroeg mij te identificeren welke palm zij in een pot had staan. Dit leek mij op afstand een trachycarpus fortunei. Maar toen ik dichter bij kwam zag ik ook zijn zaden zitten, deze leken niet op die van een trachyc fortunei. Hebben jullie een idee welke palm dit is?

Afbeelding

Daarnaast had ze een palm waarvan ik zeker wist dat een trachyc Fortunei was in een pot staan. Echter werd deze helemaal bruin. Ik heb haar geadviseerd hem een pot te geven waar het water aan de onder kant uit kan lopen. Tevens waar mogelijk een grotere pot te nemen. Ik vermoed namelijk dat hij bruin is geworden door te natte wortels, kan iemand van jullie dit bevestigen?
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Re: Welke palm is dit

Berichtdoor Klaas-Jan op 22 sep 2014 08:50

Dit is een Chaemarops Humilis en de Fortunei in pot moet, zoals elke plant buiten, gaten onder in de pot hebben. Tenzij het een moerasplant is ;)
Klaas-Jan

34 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 22 sep 2014 09:25

Wanneer zijn de zaden "rijp" zodat je ze kan zaaien?
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 22 sep 2014 11:47

Wanneer deze oranje van kleur zijn.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 22 sep 2014 12:25

Moet ik ze dan plukken, of vallen ze uitzichzelf op de grond?
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 22 sep 2014 12:36

Ze zullen uiteindelijk ook wel vallen maar pluk ze zelf maar.
Kan eventueel direct in de grond, wil je ze bewaren dan best even het vruchtvlees verwijderen en in de koelkast bewaren.

Grt
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor draco op 22 sep 2014 13:42

Klaas-Jan schreef:Dit is een Chaemarops Humilis en de Fortunei in pot moet, zoals elke plant buiten, gaten onder in de pot hebben. Tenzij het een moerasplant is ;)

Sorry Klaas-Jan dat ik even de schoolmeester speel, de correcte schrijfwijze is Chamaerops humilis en Trachycarpus fortunei. Anders blijven Lampenz en de kennis zitten met een foutieve benaming. ;)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 22 sep 2014 23:44

Dit exemplaar ziet er uit alsof die te lang buiten heeft gestaan ;)
Vorig jaar heb ik ook veel palmen in kuip buiten laten staan omdat de temperaturen goed waren, maar na een natte winter is het toch te zien aan de vele vlekken op het blad.

Volgende keer beter! :thumb_up:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 23 sep 2014 10:06

Ik heb tegen de eigenaresse gezegd dat ze hem voor het gaat vriezen onder het afdak moet zetten. Tevens de wortels/Pot afdekken met vliesdoek. Wellicht dat de vlekken dan langzaam verdwijnen
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor Klaas-Jan op 23 sep 2014 17:32

draco schreef:
Klaas-Jan schreef:Dit is een Chaemarops Humilis en de Fortunei in pot moet, zoals elke plant buiten, gaten onder in de pot hebben. Tenzij het een moerasplant is ;)

Sorry Klaas-Jan dat ik even de schoolmeester speel, de correcte schrijfwijze is Chamaerops humilis en Trachycarpus fortunei. Anders blijven Lampenz en de kennis zitten met een foutieve benaming. ;)

Het spijt mij van de snelle typreactie op de vraag van Lampenz, dit was niet de bedoeling hierdoor spelfouten te veroorzaken. Met de Fortunei bedoel ik een Trachycarpus Fortunei en natuurlijk geen Chamaerops Fortunei :D
Klaas-Jan

34 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Plantenidentificatie