yucca ? identificatie Tenerife

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

yucca ? identificatie Tenerife

Berichtdoor GeertsP op 31 aug 2015 22:43

Hallo Yucca Experts,

net teruggekeerd van een vakantie in Tenerife. In de plantenbakken van een van de hotels trof ik
een groot aantal uitgespitte yucca's , aloe's etc aan die in de zon lagen dood te gaan.
Van een van de yucca's heb ik een drietal stekken en flink wat zaden weten te "importeren".
Weet iemand misschien om welke soort dit gaat ?
Volgens mij is het een soort die (nagenoeg) geen stam maakt. De plant wordt niet groter dan op de foto getoond en er komt een bloeiaar op van ca 1,5m.

P1020696-small.jpg
onbekende yucca
P1020696-small.jpg (284.8 KiB) 1851 keer bekeken

mvg

Peter Geerts
GeertsP

0 bedankjes

Re: yucca ? identificatie Tenerife

Berichtdoor s.janssen op 31 aug 2015 22:55

Op de foto moet ik meer aan een Agave filifera denken, geen Yucca.

Plaats het topic de volgende keer even in het identificatie topic. :)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: yucca ? identificatie Tenerife

Berichtdoor draco op 01 sep 2015 00:49

Agave schidigera eveneens met draden zou ook kunnen. Beide soorten zijn echter nauw verwant. De filifera heeft een sterke tendens tot rosetvorming (clustering) en de bladeren zijn dikker als bij de schidigera. Vergelijkenderwijs ben ik geneigd om Sylvan gelijk te geven.
Bijlagen
Agave_schidigera.jpg
Agave_schidigera.jpg (94.99 KiB) 1837 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie