vetplant bodembedekker

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

vetplant bodembedekker

Berichtdoor Pumilio op 27 nov 2011 13:24

Goededag allemaal.

Net terug van Lanzarote, en een stekje meegekregen.
Deze groeit als bodembedekker in de plantenbak.

Wat is de naam hiervan, is ie winterhard, verzorging, is ie verder te stekken omdat hij geen wortels aanmaakt waar hij groeit (kun je hem knippen en dan weer in de grond steken, zodat ie zelf weer nieuwe wortels aanmaakt?)

Een hoop vragen allemaal, maar ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

B.v.d. Eric.
Bijlagen
IMG_0017 kl.jpg
IMG_0017 kl.jpg (33.91 KiB) 3991 keer bekeken
Pumilio

1 bedankjes

Re: vetplant bodembedekker

Berichtdoor Maurice op 27 nov 2011 14:01

Eric,

het lijkt op een Delosperma cooperii. Deze heb ik ook in de tuin in de volle grond en bij een niet al te natte winter is deze goed over te houden. Hier breidt ie zich snel uit en heeft 's zomers heel veel roze bloemen die zich 's avonds sluiten.
Maurice

12 bedankjes

Berichtdoor pevano op 27 nov 2011 14:14

Dit is een Aptenia cordifolia. Kan geen vorst hebben. Stekken is zeer makkelijk, gewoon een stukje in de grond steken en na 1 a 2 weken zitten er wortels aan.
Ik overwinter altijd een paar potten van deze plant. In het maart zien ze er niet meer uit, dan stek ik ze weer. Zo ververs je de boel.

Peet
Laatst bijgewerkt door pevano op 28 nov 2011 17:40, in totaal 1 keer bewerkt.
pevano

40 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 27 nov 2011 15:14

Ik heb zin's kort ook hier stekjes van en zonder enige moeite stekken deze planten.
De plant verzorg je als een vetplant en vraagt in warme maanden een plaats op een plek met de meeste zon buiten. Dit plantje komt ook veel rond de middenlandse zee.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Pumilio op 27 nov 2011 20:19

Dank jullie allen voor de reacties.

Het is dus echt een Aptenia cordifolia.
Ik heb de stekken binnen staan in potten (gaan in het voorjaar lekker de tuin in, en in het najaar weer lekker stekken en naar binnen)

Peet nogmaals bedankt voor de tip van het overwinteren :thumb_up: .

Gr. Eric.
Pumilio

1 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie