onbekende plant

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

onbekende plant

Berichtdoor hairsprayqueen op 15 nov 2012 15:26

Hallo iedereen,

begin dit jaar zijn we verhuisd, en deze prachtige plant staat in onze tuin:

http://www.domino.be/foto.JPG

Omdat we deze graag zouden behouden, vraag ik mij af wat we moeten doen naar de winter toe.
Moet deze kort gesnoeid worden of niet?

Alvast bedankt!
hairsprayqueen

0 bedankjes

Re: onbekende plant

Berichtdoor Sodiac op 15 nov 2012 15:33

Deze post had je beter in het identificatie gedeelte van het forum kunnen plaatsen. :)

De plant lijkt erg op een Arundo donax. Misschien dat je daar eens op kunt googelen.
Sodiac

41 bedankjes

Berichtdoor jos944 op 15 nov 2012 15:45

lijkt mij spaansriet inderdaad (arundo Donax)
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor Esther op 15 nov 2012 19:47

Deze post had je beter in het identificatie gedeelte van het forum kunnen plaatsen.

opgelost! :D
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor GeL op 16 nov 2012 08:21

En de plant staat netjes in een betonnen of stenen bak, zoals het hoort :mrgreen:

De plant zal verdorren, daarna kan je hem tot op een aantal cm boven de grond afsnijden. In het voorjaar komt die mooi terug. Beter nog is om deze in de winter te laten staan, heel mooi met wat winterrijp erop! Daarna in maart de snoeischaar erin, opletten dat je geen nieuwe scheuten afsnijdt.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor hairsprayqueen op 16 nov 2012 11:36

Bedankt allemaal voor de reacties!
(mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van mijn vraag)
Nu ik weet hoe ik ze moet onderhouden, ben ik content om ze volgend jaar terug te zien bloeien, het zou erg jammer zijn om ze te "misbruiken".
Zonder dat ik het doorhad, ben ik een echte palmvriend geworden, begin dit jaar hebben we een palmboom (vraag me niet naar de juiste benaming, maat het is zo'n "populairen", die je meer en meer ziet bij ons) geplant, en nu is mijn oog gevallen op een bananenplant (best in het voorjaar aankopen en potten zeker?).
Samen met onze witte tuinmeubelen en bamboe, begint onze tuin heel zuiders aan te voelen :applaus:
hairsprayqueen

0 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 16 nov 2012 17:34

Hey hairsprayqueen ( :lol: wat een nickname seg :D )

Allereerst :welkom: op het forum ! Je mag je altijd eens voorstellen in de rubriek "voorstellen" onderaan het forum als je wil.

De palmboom die jullie hebben zal dan wel een Trachycarpus fortunei zijn ofwel als er stekels op de bladstengels zitten dan is het Chamaerops humilis ;)

De plant van dit topic, even jou foto erbij zetten voor de luie mensen... :tong:

Afbeelding

Arundo Donax Deze heb ik zelf ook pas ondekt (bij Sven, shusui) en vond het ook direct een prachtige plant die goed past in onze exotische tuinen. Deze zou winterhard zijn (wat afdekken word wel angeraden) dus nog beter natuurlijk :thumb_up:
Er bestaat ook een variegated variant van, dus groen met witte strepen. Beiden zijn vrij makkelijk te vinden in de meeste tuincentrums.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor GeL op 16 nov 2012 18:18

...en dan heb je ook nog de Arundo donax 'Golden Chain" die heeft geel gevariegeerd blad :thumb_up: Keuze genoeg. De "variegated" varianten zijn echter iets minder winterhard dan de gewone soort die jij hebt.

BTW, interessant weetje, dit is het riet waarmee de rietjes van saxofonen, klarinetten en hobo's mee worden gemaakt. Ik heb er al proberen op te blazen maar er kwam niet veel uit. :mrgreen:

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie