Nieuwe (mexicaanse) voortuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Nieuwe (mexicaanse) voortuin

Berichtdoor Maurice op 02 jul 2013 21:47

Ha Sylvan, je zou het zo niet zeggen maar het staat al aardig vol ;). Ik moet het alleen even de tijd gunnen om te groeien. Ik probeer me een beetje voor te stellen hoe het eruit gaat zien als alles wat groter is, en in zo'n soort tuintje wil ik het niet te vol hebben. Dat is in de achtertuin wel anders, daar mag het 1 grote jungle worden haha!
Maurice

12 bedankjes

Berichtdoor draco op 03 jul 2013 00:57

Heel mooi aangelegd, alleen zou ik in plaats van Chamaerops in een Mexicaanse tuin eerder Brahea armata verwachten. Een Washingtonia zou ook kunnen, maar die valt mogelijk een beetje uit de toon. ;)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor Maurice op 03 jul 2013 02:05

Zeker waar! Een brahea past er beter in, maar het is een voortuin waar ik 's winters geen hele bouwwerken wil hebben als bescherming. Zo nu en dan een paraplu bij periodes met veel regen ok, maar geen hele overkappingen. Daarom gekozen voor Chamaerops ipv Brahea (die staat achter ;) ). Voor de blauwe kleur de beste vervanger vond ik...
Maurice

12 bedankjes

Berichtdoor Rico op 03 jul 2013 07:32

Heel erg mooie tuin! :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor draco op 03 jul 2013 10:01

Maurice schreef:Zeker waar! Een brahea past er beter in, maar het is een voortuin waar ik 's winters geen hele bouwwerken wil hebben als bescherming. Zo nu en dan een paraplu bij periodes met veel regen ok, maar geen hele overkappingen. Daarom gekozen voor Chamaerops ipv Brahea (die staat achter ;) ). Voor de blauwe kleur de beste vervanger vond ik...

Qua vorstgevoeligheid verschillen de Brahea en Chamaerops niet of nauwelijks, Maurice. Ik neem aan dat het klimaat in Sommelsdijk mild is vergeleken bij de polder waar ik woon nabij de Veluwe. Ik kan daar wel jaloers op zijn. Zelfs Trachycarpus is hier marginaal winterhard.

groet,

Han
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor Maurice op 03 jul 2013 11:59

Qua vorst denk ik zelfs dat Brahea wat meer kan hebben dan Chamaerops, maar alleen als die kurkdroog gehouden wordt. Wat vocht betreft vind ik Chamaerops een betere keuze.
Het is hier in Sommelsdijk idd wat milder maar er zijn ook nadelen hoor van dichtbij de kust wonen... zomer temp. blijven ver achter in vergelijking met de Veluwe en het waait hier bijna altijd.
Maurice

12 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 03 jul 2013 12:05

Nice :).

grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Dieke op 03 jul 2013 15:17

Ziet er heel mooi uit :thumb_up:

Groetjes Dieke